I början sov vår dotter i vår säng och vi hade problem med amningen så alla "teorier" provades - ammade vid varje pip, ammade med 4tim mellanrum, stoppade in nappen. Inget fungerade och lillan grät...
Slutade amma och började med flaska, hittade Annas hemsida och införde standardmodellen (ammade lite delvis) Detta ledde till att vi fick bra rutiner under dagen.Dock har lilla älsklingen alltid haft svårt att komma till ro och somna - kanske beroende på att hon i början fick ligga mycket hungrig /ledsen??
När hon var 2,5 mån fick hon ligga i egen säng/rum och jag brjade buffa vid läggning. Läste dock inte på ordentligt utan "fastnade" i buffandet (på natten) och vagnandet (på dagen) då jag inte tänkte UT utan snarare SOV.
Väntade med andra ord för länge varje gång och vi blev "beroende av verktygen".
Nu gråter lillan vid varje läggning och på dagarna vaknar hon ofta under sina pass och gråter --> gråt som leder till förtvivlat skrik och jag måste vagna...
På kvällen gråter (frågar)hon först men somnar nästan altid själv och sover sedan 12tim.
Det jag gör på dagarna är : Lägger i vagn - drar nåra drag tills hon blir lugn , lämnar rummet med ramsa. Hon skriker då upp sig men jag avvaktar och "gör ljud"i huset. Efter en stund ramsar jag (har dessvärre inte någon större effekt..) men det slutar alltid med att jag får vagna och älsklingen är förtvivlad.
Har frågat tidiagare på Forumet och fått rådet att avvakta men hon blir SÅ förtvivlad och skriker verkligen efter räddning! Det är inte några vanliga skrik eller frågor så jag måste ha gjort fel som inte fått henne trygg från början.
Bör jag starta om med ny kur? Jag vill få henne trygg och lycklig!!
Ska tillägga att jag använt mig av " att avvakta reaktion " under varje sovpass i 2,5 veckor nu och det har inte blivit bättre. Vissa ggr kan hon visserligen somna på 3min men oftast tar det 15-20min. Eftersom hon tidigare somnade glad (även om hon vaknade till under passen) så måste jag gjort något fel på vägen som fått henne osäker.
Snälla ni . hjälp mig rätt igen. Det är så hemskt att se henne förtvivlad.