Måste bara höra med er hur jag ska göra "suck"
Om jag vill att mina tjejer ska sova mellan t.ex 08.30-09.15 (45min)
ska jag lägga de då prick 08.30 ( de tar lite tid på sig just nu för att somna, kanske har med att göra att de sover hela natten och de har fått för sig att de är utvilade
Ibland kan det ta 30-40 minuter innan de somnar, och hur gör jag då? om de somnar precis när luren tar slut!
Likadant har vi sen några dagar tillbaka på e.m, jag lägger de en kvart innan jag vill att de ska somna, men som idag t.ex så somnade de 45 minuter senare än vad schemat säger, vad ska jag göra?
Försöker lägga de tidigare för det finns inget utrymme att låta de sova längre på e.m då vi ska hämta på dagis/skola
Nån som har några goda råd?
Kan tillägga att de är inte ledsna eller så de bara står upp mitt emot varandra och skrattar och busar
Ska jag prova att lägga den ena först kanske? det kanske inte är lika roligt att busa när man är själv eller den ena redan har somnat, vill gärna att de ska sova ungefär samtidigt
Kan det vara strul med dagslurarna lång tid efter det att de lärt sig sova hela natten?
På kvällen somnar de kl.19.15 på 1 sek
Hoppas att nån har tid att svara!
Kram Charlotte
P.s storesyrran sover 12.15-13.45 och hon somnar på en gång och har alltid gjort!