Hoppas någon kan svara...
Anledning till att jag frågar så är att vi i vår familj har regelbunden oregelbundenhet, vi är alltså borta två kvällar i veckan från 18.30 till ca kl. 21.30-22 och på söndagar mellan 12.30 till 16.00.
När mina två första var mindre sov de sina vanliga sovpass på dagen och så var de helt enkelt uppe tills vi kom hem för jag har aldrig kunnat få dem att sova borta. Nästa dag sov de lite längre på morgonen och sov middag som vanligt och la sig tidigare på kvällen.
"Vanliga" dagar la de sig (och lägger sig fortfarande) kl. 19.
Så sover oxå lillan nu. Hon är lite lättare att få att sova bland folk än de andra två men att få henne att sova för natten borta och sedan sätta på overall, stoppa in i bilen, ut ur bilen, i vagnen, uppför hiss, trappor, av med overall, i säng, och sova vidare för resten av natten har jag lite svårt att tro på....
På söndagar sover hon i sin vagn där vi är i max 30 min. och sedan sover hon tidigare på kvällen. Idag t.ex somnade hon kl.17 i sin säng och sover än, kl. är 21 nu. Alltså somnade hon för natten.
Om man alltså vill kura, och "ska" ha ett schema vet jag inte hur jag ska lösa detta.
Detta funkar ju för oss nu och har även gjort med de större mer eller mindre, så ska jag bara köra på med nätterna och se hur allt de andra funkar bara?
Jag/vi tar ju det mesta lite som det blir och det är ju inte precis filosofin med shn-kuren. Barnen får ju den sömn de behöver, bara på lite olika tider.
Det gäller ju följaktningsvis även maten, jag har liksom inte helspikade tider som det verkar som att alla har här.
Det låter som att vi är världens slarvpellar men det är vi inte alls!! Barnen äter och sover på sina någorlunda tider, men det är ju inte på exakt på minuten varje dag.
Frukost när man går upp, lunch vid 12 etc.
Jag har inte kurat de andra barnen, så jag är helt oerfaren på detta område.
Det här blev lite virrigt, hoppas ni förstår frågan
Kram Anna