Hej mamma till Chelsea och välkommen

!
Jag lovar dig, du är inte själv! Här kommer du få massor med bra tips och råd på vägen. Det finns många kloka människor här så du gör helt rätt i att skriva. Jag skulle inte ha klarat mig utan detta forum. Min plutt sover numer 11 timmarsnatt.
Jag fick massor av pepp och råd i början (och massor av andra ggr). Läs gärna min tråd om råden (och bannorna) jag fick.
http://annawahlgren.com/phpBB2/viewtopi ... highlight=
Detta tar tid! Det är en process, ngra steg fram och ngra bak. Jag kurade Nils i slutet av jan och det tog ca 4 veckor innan han sov ordentligt på nätterna. Han vaknar ibland nu också, men nu vet jag bättre hur jag handskas med det.

Allt hänger på att du
tror på din dotter att hon fixar detta, för det gör hon. Du stör henne med all buffning. Minimera trafiken, buffa ska du bara göra i början av kuren, redan andra natten ska ramsan ta över. Sedan gäller buffning, ännu hellre solfjädern, vi
total KRIS.
Lyssna på hennes frågor (gråt). Jag brukar försöka höra om Nils låter arg eller irriterad, det är helt OK. Man får reagera! Däremot så vill jag inte att frågorna ska vara ledsna då ger jag genast en ramsa i glad säker ton.

Läsa på på natten är ingen höjdare, då sviktar din attityd avsevärt. Du ska leverera
säkra svar då din dotter börjar ställa frågor. Du kan läsa här på forumet om verktygen
http://annawahlgren.com/phpBB2/viewforum.php?f=3. Jag tyckte själv att jag var påläst, men man hittar alltid nåt nytt, det går inte att läsa nog!

Din
attityd, utan en attityd av självklarhet så fungerar inte verktygen (ramsa, buffning, solfjäder). Jag vet att detta är lättare sagt än gjort! Det är mitt stora problem, att min attityd ibland sviktar

. Är inte du säker på vad du gör så släpper du in en massa dregglande vargar

. Då blir lilla dottern ledsen!

Enligt AW så ska man ta upp inom marginal kvarten (åt endera håll). Helst ska hon somna om, men ta annars upp henne när hon är lite lugnare (eller i värsta fall drar efter andan). DÅ ska det vara
tokglatt återseende.
Jag blir lite konfunderad. Sover hon från 19.00-09.00? Det blir ju 14 timmar. Lite väl tufft. Vet inte om du skrivit fel eller räknat fel. Sömnlöshet kan ställa till det.
Du kommer fixa detta

. Bara att du tagit tag i det är jätte bra. Snart kommer allt falla på plats för både dig och dottern. Tills dess har du alltid forumet att läsa på och få stöd på.
Lycka till
PS: Vill bara tillägga att jag är novis och hoppas du får fler svar från dem som är gamla i gemet. DS