Har en pojke som blir 8 månader den 20 september, dock är han född i vecka 37 så då är han 3 veckor "yngre" enligt sina utvecklingsfaser. Vi hade en tuff start med blanda annat kolik och mkt kräkningar, men nu känner vi oss redo att få honom kurad. Vi behöver hjälp med...ALLT!
Det känns som att allt är upp-och ner just nu. Lilla B sover 3-4ggr/dag och då oftast 20-40min åt gången. Ibland händer det att han sover 1 ½h mitt på dagen. Han är van vid att somna i vagn...ute..inne skriker han mest. Försöker jag lägga honom i sovrummet blir det ramaskri och så kanske han däckar efter ngn timmes kämpande trots att han är megatrött för att sedan vakna efter 30 min *suck* Med maten går det sådär...vissa dagar äter han bra och vissa dagar inte. När han väl får flaska (han är flaskbarn sen födseln) så äter han max 135ml och inte en droppe mer! Just nu är han dessutom inne i en perid då han ofta vaknar på natten och somnar inte förrän han får flaskan.
Såhär äter han en genomsnittsdag:
vaknar 06.00
7.15 en port Gröt
9.30 macka eller smörgåsrån eller frukt
12.00 barnmatsburk hel el halv. samt fruktpure
14.30 135ml ersättning
16.00 klämmisgröt och fruktpure/frukt
19.00 200ml välling
23.30 135ml ersättning (när vi går o lägger oss)
sedan äter han mellan 1-3ggr per natt och då får han max 60ml, oftast 1ggr.
Så det vi behöver hjälp med är:
1. sömnen - få han att sova längre pass
2. maten -se till så att han äter och får i sig tillräckligt
3. somnandet - hur ska jag få honom att somna UTAN vagnpromenader? Winter i s coming...
4. schema
Tack på förhand!
/M