mamaA skrev:Hej!
Det är svårt att hjälpa när du börjar med B och glömmer A

, lite mer info om ålder, när kuren skedde, hur schemat ser ut o.s.v behöver vi för att förstå

. Har du någon tråd här tidigare kanske? Skriv i så fall i samma tråd.
Eller ska jag tolka det som att hon är 6 månader och att ni kurade för två veckor sedan? I så fall är det fortfarande nytt och bakslag sker. Att vakna en kvart tidigare är ju i och för sig ingen katastrof tycker jag och att få till ett omsomnade där ger bara en trött och gnällig bebis när det är dags att väcka. Är hon nöjd så är det ju ingen ko på isen

och hon får ju faktiskt sova större delen av luren. Skulle det vara så tidigt på långluren däremot hade jag gett en upplysningsramsa direkt för där behövs det sovas längre. Men som sagt hur ser schemat ut?
Kram

Hon är 6 mån och vi började för 1,5 mån sen snart.
Tycker det fungerade bra men lite jobbigt med dagslurarna i början för då skreks det när hon trodde hon sovit klart.
Tycker ramsan inte nådde fram alltid och jag tycker ändå min attityd har varit bra med bestämd ton och har inte gett vika om det inte varit väldigt ledset för då har jag buffat och sen ramsat ut.
Lillan började få problem med nästäppa för 2,5 v sen och det var då allt börja svaja för var tvungen att gå in och spola näsan så hon kunde andas. Efter det så har ramsan tappat stinget på natten och hon är ledsen och då blir näsan täppt igen. Det är en ond cirkel som är omöjlig att komma ifrån sålänge näsan strular.
Kan ju inte låta henne vara täppt o ledsen lrhur ?
Har svalt i rummet och luftfuktare på men tycker luftfuktaren låter så kan inte ha den på den nivå som behövs så den gör nog ingen skillnad.
Hennes schema är såhär
08:30 morgon
09:00 ersättning 180 ml
10:15 försöker ge fruktpuree lr mannagrynsgröt
Men får bara i ett par skedar säkert för att hon inte är hungrig.
10:30 sova 45 min
12:30 erbjuder mosad potatis lr fruktpuree som går i ganska bra och sen får hon 180 ersättning
13:30 sova 1,5 tim
16:00 ersättning 210 ml under 1 tim
17:30 sova 45 min
19:30 0,5 dl mannagrynsgröt med lite fruktpuree
20:45-20:00 bada
20:15 180 ml ersättning ibland lite mindre för hon vill inte ha.
20:30 natt natt..
Sen har hon nu vaknat runt 03-04 och börjat gnälla och gråta men inte hysteriskt. Har då ramsat men har inte hjälpt för att näsan e täppt och då har hon ju vant sig vid att jag kommer in så nu även om hon inte är täppt så hjälper inte ramsan. Så nu sover hon oroligt efter de tiderna och jag vet inte alls vad jag ska göra