Två utmaningar har jag:
1. Min andra dotter fyller en månad idag och har oerhört svårt att komma till ro. Jag matar och matar, försöker följa standarmodellen så gott det går, men hon somnar inte på egen hand. Jag klappar på rumpan mot axeln, gungar, vyssjar och sjunger. Till slut stoppar jag henne i sele på bröstet och går omkring ett par minuter, då sommar hon.
Så här är det hela dagarna.. Jag delammar och ger tillägg på flaska. Hon somnar aldrig vid maten utan grimaserar illa och visar tydligt att hon inte vill ha mer mat. Gäspar och gäspar, börjar gny och skriker till sist med kroppen spänd i en båge. Helt hysterisk..
Hon är aldrig vaken och nöjd utan skriker oftast. Äter, sover eller skriker.
2. Hon vägrar vagnen. Skriker hysteriskt direkt när hon hamnar i. Mätt eller ej.
Min man brukar ta henne i sele på kvällen för att avlasta mig så att jag kan umgås med min andra dotter på snart 3,5 år.
Sista målet innan natt + insomning vid 22:00-ish brukar gå bra. Ammar, flaskar också somnar hon mot min axel. Sedan lägger jag henne mellan oss i sängen där hon sover tills ca 04:00 när hon är hungrig.
Hur får jag bebis att komma till ro och somna när hon är trött och hur får jag henne att ligga i vagnen??