TorsMammas raka besked gav avbetalning direkt

:nu har Carmen sovit i pricip 3 hela nätter i rad (peppar peppar, vågar fortfarande knappt nämna det...).
Med i pricip menar jag något enstaka 10 sek gnäll mellan 21-22 som inte behövts ramsas, samt att hon vaknat 06:45 2 gånger och 06.00 en gång ( morgon tänkt till 07.00).
Vid uppvaket 06.00 körde vi pangramsa + Mozart. Dock somnade hon aldrig om, så fick tyvärr ta upp ledsen 06.45. När hon själv vaknat 06.45 har det varit med lite gnölande, men då tar man upp? Eller måste man vänta tills det är helt tyst? Känns ju väldigt svårt då gnölet vid den här tiden övergår i gråt och sedan skrik...
Då det nu gått över två veckor genomförde vi idag några små justeringar i schemat som passar familjen än bättre ( och även CArmens signaler).
06.45 Morgon (tidigare 07.00)
07.00 frukost ( gröt + amning)
09.00 sova 45 min
10.30 lunch ( 1 burk matpure ca en 1/2 frukt)
11.30 sova 2 h
14.00 mellis ( havreyoughurt, fruktpure, leverpastejmacka, amning)
15.20 sova 20 min
16.45 middag ( 1 burk matpure ca en 1/2 frukt, amning)
18.15 bad med mamma och syrran
18.40 gröt och macka följt av pyamas bus och skratt
19.15 god natt ( tidigare 19.30)
Det började mindre bra med att jag för första gången tänkte ta 45 min luren vid 09.00 innomhus.(Hon har sedan månader tillbaks, alltså även innan kuren,sovit alla lurar i stillastående vagn på uteplatsen, så det fortsatte vi även med under kuren).
Hon var verkligen trött, så jag blev överraskad av det enorma motstånd jag mötte, och hade varken rätt attityd eller verktyg att ta till

. Jag valde då att snabbt ta upp henne och stoppa ner i vagnen istället, för att inte riskera att skapa panikstämning med sängen. Rätt eller fel med så blev det. Har nu bestämt oss för att dagslurarna nu får vara i stillastående vagn eller promenad som vanligt en tid framöver, för varför tjafsa med ett koncept som redan funkar.
Resten av dagen flöt på perfekt. Långluren som strulade lite igår ( tog 15 minuter att somna för första gången någonsin och några uppvak som fick 5-10 sek vagning), funkade utan några problem och humör och aptit på topp.
Dagens läggning, som då enligt det nya schemat sker 19.15 istället för tidigare 19.30 var riktigt dålig. Tog 30 minuter innan hon lugnade sig och somnade. Ramsade vid läggning, och sedan två omgångar med bestämd röst. Vid dessa två lugnade hon tillfälligt ner sig och var på väg att tystna för att sedan skrika upp sig igen. Ramsan fick mao inte på något sätt och vis sista ordet.Efter 20 min började hon pipa igen, och kunde ej komma till ro fast hon var vråltrött. Kände på mig att hon låg på rygg, så gick då snabbt in och vände och la tillrätta och ramsade ut, vilket följdes av total tystnad. KÄnner ändå att det var rätt sak att göra, då hon behövde komma över på mage för att kunna sova vidare bra nu,
Det bör även nämnas att vi haft läggningar på mellan 2-15 minuter senaste dagarna, och varit mycket restriktiva med ramsning då vi tidigare var på väg in i verktygsträsket.
Så, för att sammanfatta frågorna vi vill ha tips på:
1: Hur kan vi få bättre läggningar? Gällande skratt till god natt blir hon nästa argare ju gladare hon varit innan läggningstillfället...
2.Nu har vi ju varit väldigt restriktiva med ramsa och den blir aldrig sista ordet då ju påminnelse och bekräftelse går ihop, och hon ju svarar på detta. Hur hantera?
3: Ska vi forsätta ihärdigt med ny läggningstid 19.15, eller backa tillbaks till 19.30? KÄnns ju som att hon nu vant sig vid 19.30 och inte är tillräckligt trött för att somna en kvart tidigare...?
4: Som sagt bättre med familjens tider om hon vaknar 06:45 än 07.00, och det verkar hon ju även gilla själv. Dock blir det ju totalt för få timmar om natten bara pågår från 19:30-06:45. Kan man då lägga då göra 20 min em lur vid 15.20 till en 45 minutare ( får alltid väcka vid denna då hon är väldigt trött då)?
5: Hur går man tillväga vid morgongörandet när uppvaket från hennes sida markeras med gnöl eller skrik som inte hinner bli tyst innan det eskalerar?
6: OM hon vaknar 06.00 igen och inte somnar om på Mozart och pangramsa, hur gör vi då morgon vid 06.45 utan att ta upp arg ( vid det här laget har hon ju skrikit upp sig rejält)
Sorry för låååååångt inlägg och många frågor