Alltså jag har en liten dam som i samband med att hon kommit på att hon kan ta sig framåt för egen maskin också gör det på natten, vilket innebär att täcket åker av och hon fryser. Eller hamnar något obekvämt (åtminstone efter någon timme).
Är det varmare pyjamas som gäller eller varmare rum eller får man lägga till rätta medan de är vakna eller måste man vänta tills de somnat???
Jag har väntat tills hon somnat om för jag har varit rädd att det skulle bli någon trevlig vana att kravla för att sedan bli omstoppad.
Igår kväll och ikväll spionera jag på henne tills hon somnat. Igår fick jag lyfta
henne tillrätta en bestämd gång (använde faktiskt ord, de liksom bara läckte ut: Här ska du ligga din lilla groda (el. något liknade bestämt svammel som jag inte direkt kommer ihåg) Det var som om jag tänkte högt, fast jag sa det ganska tyst och sedan ramsade jag ut (och smög in igen och satte mig vid fotändan). Så somnade hon fort och inget mer kravvel den natten och frys den natten.
Ikväll gjorde jag samma sak, men hon kravlade ändå lite. Ska ner och kolla till.
Är detta dumt eller bra???