TRÄNING 2014

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Manfred10

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av Manfred10 »

Hej på er!
Bra att ni kör på allihop! =D> =D> =D>

Jag kommer igen till hösten. Jag är gravid i vecka 18 och känner mig supergravid med allt som hör till, särskilt cravings på sött.... 8) 8) Så här gravid har jag aldrig varit förut känns det som. :wink: Illamående och trötthet har lagt sig men jag har sjukt lågt blodtryck ock känner mig lite vimmelkantig till och från. Jag försöker mig på i alla fall 3 raska 1-timmes promenader i veckan, förutom markservice, bära ved och sköta höns och barn etc. Men styrkan har jag helt lagt på hyllan. jag ska plocka fram Olgas bok igen så snart det blir dags för det. :mrgreen:

kramar till er

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D :D :D Nämen...Här har vi en doldis som burit på en hemlighet!! :D Eller är det jag som inte fattat? :oops: :shock:
GRATTIS!!!! Klar du ska ta det lugnt lite nu!
Hade också SJUKT lågt blodtryck när jag väntade Ida. Barnmorskan tittade såhär :shock: och sa "-Kan du STÅ upp" :?: Hade också hemska sockerbegär och var fast vid Marabou frukt och mandel en 200gkaka om dagen... :oops:
Promenader gör gott! :D
Nyfiken på vad nästa namn ska bli bland de originella fina ni hittat hittills...
Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Veckans rapport blev 6 pass :D

Mån YAYOG 36 min överkropp
Tis Sutersets ben 24 min
Ons Supersets överkropp 24 min
Fre Supersets ben 24 min
Lör Dubbelpass med först 30 min motionscykel, sedan 24 min Supersets överkropp
Sön: Supersets Core 24 min

kram anna
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Manfred10 - är du tillbaka redan till hösten? Trodde det var en septemberbebis?? :lol: Hoppas du får ordning på blodtrycket och att du lyckas hålla markservicen på en lagom nivå så att du också kan njuta av att vara gravid.
anna skrev: :D Veckans rapport blev 6 pass :D
Bara för att du släppte stressen och lade ribben officiellt på fyra, eller? :lol: Bra jobbat! :thumbsup:

Jag ska också ta i med en skrällrapportering, om än på en helt annan nivå. Mitt mål var ju ett pass i veckan, men den här veckan har det blivit tre. Inom 12 timmar. 8) :lol:
Som jag berättade häromsistens är min Pilatesinstruktör gravid och alltmer trött och nu råder klubben oss att gå på andra pass. I onsdags hade vi ersättare på mitt vanliga Pilatespass och hon skulle även köra det följande passet som var Low Impact Aerobic, så jag besämde mig för att stanna kvar en timme till. Det var evigheter sen jag körde något i den stilen och det var oväntat roligt. Nästan så jag funderar på att helt byta pass framöver. Så två pass onsdag kväll. :thumbsup:
På torsdagar är jag själv och då passade jag på att ge mig ut i skogen på en löprunda (mitt lopp är ju om en månad :roll: ). Det var riktigt skönt i någon kilometer men sen fick jag ont i foten och bestämde mig för att gå vägen tillbaka. Stegräknaren fungerade inte så jag vet inte riktigt hur mycket det blev. Men ett pass i alla fall. :mrgreen:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Sarisparis - PRECIS så var det antagligen! :lol:

Vilket tufft dubbelpass det blev där - bra jobbat!! :D
Oj, bara en månad kvar till loppet... Vad tiden visslar iväg!! Tyckte inte det var alls länge sedan du berättade om det.

kram anna
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

I augusti kommer förhoppningsvis en liten Yngve eller varför inte en Kerstin eller Sigrid. ;-) 8)

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Åh, bebis... :D Härligt Manfred10, stort grattis! Tur att du har Olga som väntar sen, då vet man säkert att man kommer i form igen :wink: Har du sett att hon kommer med en ny bok i höst? Styrketräning för kvinnor, tror jag titeln blir. En fortsättning på Träning för nyblivna mammor, ska det vara. Så jag ska bara ta mig igenom den först....

Veckan började hektiskt med ett barn som fick krupp, och en som lade handen på het spisplatta :( . Det slutade (relativt) väl båda gångerna, men veckans två första nätter bjöd inte på så mycket sömn, så jag kom igång sent.

Tors: Styrketräning cirkelpass, hela kroppen
Lör: PW/jogging-tur 5 km. Ungefär lika mycket gå som jogga

Sen fick jag ont i halsen igår, och tränade inget. Känner lika i halsen idag, men inget mer. Svårt det där med hur man ska träna då. Var drar ni gränsen?

anna och Sarisparis, ni kör hårt med dubbelpass och träning nästan varje dag. Starkt jobbat tjejer!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

Åh, bebis... :D Härligt Manfred10, stort grattis! Tur att du har Olga som väntar sen, då vet man säkert att man kommer i form igen :wink: Har du sett att hon kommer med en ny bok i höst? Styrketräning för kvinnor, tror jag titeln blir. En fortsättning på Träning för nyblivna mammor, ska det vara. Så jag ska bara ta mig igenom den först....
Tack! :D Jo Olgas nya bok har jag koll på den ska ABSOLUT inhandlas! 8)

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

... och här loggar man in och ska precis till att be om ursäkt för att man är sen med rapporten och så är man först :shock: :lol:

Kanske inte bara jag som tog det lugnt förra veckan. Det blev ett halvdant pass hemma med barnen i onsdags då mitt Pilatespass återigen blivit inställt. Men nu ska en ny instruktör vara på plats, från och med den här veckan är det sagt, så förhoppningsvis kan jag rapportera ett riktigt pass nästa gång.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: Ja, först var du! :D
Då får vi tro att det är en bra ny instruktör på onsdag!

Jag körde på som attan förra veckan och fick ihop 6 pass. :D Däribland ett joggingpass och DET var länge sedan! Jag märkte direkt att konditionen inte var den bästa så det blev i långsamt tempo. :? Mina "You are your own gym"-pass är ju inte direkt konditionskrävande utan mer muskel-tränande... Lyckades dock jogga i 30 min med bara en paus då jag gick 3-4 minuter ungefär i mitten. Hade ruskigt ont i höfterna dagen efter, belastade väl muskler jag inte använt på länge. Ska försöka få in lite jogging framöver för det var skönt med bra musik i lurarna och härligt vårväder!

Mån: YAYOG Supersets överkropp 24 min
Tis: YAYOG Supersets ben 24 min
Tors: YAYOG Supersets överkropp 24 min
Fre: YAYOG Supersets core 24 min
Lör: Joggade 30 min
Sön: YAYOG Supersets core 24 min

kram anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej tjejer!

Ta det lugnt med höfterna, anna. Förra året när jag skulle komma igång med joggingen, gick jag alldeles för hårt ut första gångerna, fick ont i ena sidan på höften men tänkte som dig att det var en vanesak. Men icke, det blev bara värre. Sen var jag tvungen att vila helt från träning i flera veckor för att det skulle gå över :(

Och förra veckan då...

Inget :oops:

Inte ens en liten planka. Vet inte vad jag ska skylla på, men jag vet att jag måste dra ned på mitt TV-tittande. Man behöver faktiskt inte se både Sveriges mästerkock, Masterchef USA (dubbelavsnitt) OCH Köksmästarna varje vecka. Det räcker med ETT program där duktiga kockar lyckas/misslyckas laga mat under tidspress. Så kanske jag lyckas hitta på något vettigt (som att träna) när de övriga går. Frågan är bara vilket program jag ska välja :-k

Detsamma gäller ett par till program-kategorier :wink:
Så det är mitt mål för denna vecka, mindre TV, mer träna :!:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jamen just det ja :shock: Det kommer jag ihåg när du säger det! Det var ju jättelänge du hade ont!
Jag lovar att ta det lugnt... Halva sträckan jag sprang var asfalt och det brukar inte mina benhinnor gilla. Dem hade jag inte ont av, det var höfterna, djupt in och det gjorde ont i 2 dagar. Andra halvan var grusväg. Nästa pass ska jag nog ta i skogen på mjukare underlag kanske...

Har du ingen motionscykel du kan sätta framför TV:n..? :D
Eller en YOGA-matta och situps, höftlyft och annat, så kan du titta samtidigt? Ja, Mästerkocken missar jag INTE. :D

kram anna
Dumlekolan

Inlägg av Dumlekolan »

Oj, det har varit för mycket tråkigheter här, så jag har inte haft ork att hänga här...men nu har det lättat rejält, så jag ska rapportera lite mer. För tränat har jag gjort :D :D det är crossfit och löpning jag kör. Jag skulle vilja få till mer prommisar, svårt att komma iväg...

Har ni kikat på www.runday.se ? ni som löptränar. Massa bra tips där.

Maken är på konferens så jag har inte fått till träning på några dagar, kryper i kroppen, o ute är det storm, annars kunde man ha gått med vagnen...ja ja, tålamod.

Kul att läsa om er andra - bra jobbat!

Kram Linda
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

Jag har ett superbra komma-igång-att-springa-program av Malin Ewerlöf. Det kör jag igång med efter mina grav och det funkar klockrent varje gång, man är snabbt på banan igen utan att få ont över huvudtaget. :-)

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej hopp

Denna vecka:

Mån: Styrka, cirkelpass hela kroppen
Tis: PW 45 min
Ons: Sveriges mästerkock :D
Lör: Styrka, cirkelpass hela kroppen
Sön: Knatteskutt med äldsta kotten. Tar upp det den här gången för det VAR verkligen jobbigt. Friidrott stod på schemat, och mycket löpning var det. Fyraåringar kan tydligen springa hur länge som helst runt runt i en gymnastiksal. Hade fullt sjå att hänga med :oops:

Så en rätt bra vecka! Inte så mycket TV heller :)
Har länge varit sugen på att införskaffa en crosstrainer, ska bara övertyga mannen att den får plats framför TV:n i källaren. Oj, vad jag skulle träna då!

Kikade in på runday, bodde jag i Sthlm-området skulle jag nog bli medlem. Det verkade himla bra. Men nu har jag en bit dit, så det får bli surfa runt lite på hemsidan. Tack för tipset!

Manfred10, hur har du hittat ME-programmet? Finns det tillgängligt för alla?

Kommande vecka blir det mycket med jobbet och en del resor. Hoppas jag hinner klämma in något pass. Och att jag lyckas hålla mig borta från allt onyttigt som ständigt serveras på dessa konferenser.

Hej så länge!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"