Manfred och Ylvispylvis: svarar er båda i ett iom att ni skrev typ samma tips om att avvakta tills nattmålen är kortare.
Jag inser att jag inte har skrivit så tydligt hur våra nätter är. Själva ätandet har sedan en vecka tillbaka varit en snabb affär. Han äter tutte 1 på cirka 15 min, rap och kort väntan sen vill han ha andra bröstet och äter där kanske 10 min. Seeen kommer problemet, jag lägger ner honom för att sova, han är tyst och verkar somna men vaknar sedan till och gnäller upp sig. Jag ger napp, han blir lugn, sen tappar han nappen och blir arg, så där håller vi på i upp till en en och en halv timme. Ändå värre är det med klockan 5 målet, där är det ibland helt omöjligt att få honom att somna om trots att själva ätandet går fort så är han piggis sen fram till det är glad gomorgon.
Hade det bara varit de där typ 30 minuterna för B1 rap B2 rap så hade det ju varit heeelt ok
En annan sak är att jag har insett att jag behöver ge Joar mat klockan 6.30 på morgonen för att hinna rodda båda kidsen innan det är lämning på fsk kl 9 i och med att vi bor långt från förskolan. Detta gör att hans klockan 5-mål på natten kommer väldigt nära nästa mål som är kl 6.30... #-o :-k
Två problem kan man väl säga att jag stött på:
1. Lilleman tar väldigt lång tid på sig att somna vilket gör att jag är vaken två lååånga pass varje natt vilket gör mig super trött
2. Lillebrors andra nattmål infaller väldigt nära frukosten (nattmål kl 4 eller 5) frukost kl 6:30
Lösning på problem 1 var i min värld att försöka få bort ett nattmål för att då få mindre vakentid varje natt.. men det kanske är för tidigt och för krångligt?!? någon som har erfarenhet av att "tvinga" bort nattmål istället för att vänta på bäbisens initiativ?
Kram