Nu har jag kört standardmodellen i nästan två veckor men Tuva vaknar fortfarande alltid efter ca 45 min. Vet ju att det är ett naturligt sömnpass men jag vet inte hur jag ska få henne att sova över den tiden. När hon har vaknat brukar jag vagna tills hon lugnar sig. det går oftast väldigt fort men jag får springa fram och tillbaka till vagnen under ca en kvart innan hon slutligen bestämmer sig för att sova vidare.
Ska jag göra annorlunda?
Meningen är alltså att hon ska sova 2 timmarspass. Det kanske är för mycket sömn nu? hon är ju tre mån på tisdag. Fast då ska hon väl ändå ha 15-15,5 timmar totalt?
I så fall ska jag ta bort en halvtimme någonstans.
Måste erkänna att jag inte har tagit tag i nätterna än. Jag tänkte att dagsömnen skulle funka först.
Som det är nu så somnar hon vid 20, jag ger henne en slurk i sömnen vid 22.30 sen sover hon till ca 03, äter och sover vidare till 6.
Jag tror att hon inte äter sig mätt när hon ska äta. trugar och trugar men hon bara skriker vid bröstet.
När hon har sugit fram en omgång så verkar det som om hon inte orkar bry sig om att suga fram mer. hon stillar bara den värsta hungern och så är hon snart hungrig igen.
Jag har försökt att ge tillägg men hon totalvägrar! Bröstmjölk kan hon ta på flaska så det beror inte på den, utan det är smaken hon reagerar på.
Jag har prövat både Nan och semper. OCH attityd
Tips

mottages tacksamt
Det verkar som om att jag måste ge upp amningen om jag vill ge tillägg för att hon ska "glömma" bröstmjölken . då måste hon ju till sist ta tillägg. men samtidigt känns det tråkigt att sluta amma helt när det har funkat hittills.
Jag hade tänkt helamma till 4 mån och sedan trappa ner men huvudsaken är ju att Tuva blir mätt och kan sova gott.