Har skrivit om Nelli 6 månader flera ggr förut då jag haft problem med att hon vaknar och har party på nätterna. Oftast har hon vaknat av att det kör förbi nån utanför eller att sambon går på toa som ligger vägg i vägg med hennes rum. Sedan kan hon ligga vaken 1 timme eller mer ofta är hon glad men tendenserna går mer åt det gnälliga hållet nu. Hon har hållt på så här i 1.5 månad nu med uppehåll på några dagar emellanåt.
Är hon ledsen

går jag bara in snabbt och på med täcket utan att säga något och så ut, det kan jag få göra två-tre ggr på en natt, är hon glad gör jag inget, provade under en tid att ramsa men det funkade inte alls hon bara fortsatte. Några ggr har jag gått in för tidigt när jag trott att hon varit ledsen då har hon sprattlat till som om hon blir jätteglad

då bannar man sig själv att man inte väntade.....men ibland är det svårt att avgöra när man själv är i koma (trött)
Nu undrar jag alltså...

Vad gör jag åt att hon vaknar så lätt på natten

Måste jag ljudträna

Hur ljudtränar man när syskon ligger vägg i vägg
Hon sover bra på dagarna ute i vagnen (3 timmar per dag) det är aldrig tyst på kvällen (med två större syskon går det inte att få det tyst hur man än gör) när vi lägger henne somnar hon jättefort ändå. vi har natt mellan 18.30-06.30

Ska jag fortsätta gå in snabbt om hon är ledsen, och bara ignorera om hon gnäller

Hon är otroligt aktiv och ålar redan runt i huset och har tränat kryptställning sen en månad tillbaka , börjar även dra sig upp till stående kan det ha nåt med detta att göra, för hon snurrar runt i sängen som en galning på nätterna när hon vaknar:!:
Kände ett tag att nu ger jag upp med det här med kuren eftersom nätterna började krångla när vi började med detta (vårt problem var dagarna innan) men har upptäckt att det går inte att backa, tiderna och timmarna sitter för hårt inrotade att det är omöjligt att göra på nåt annat sätt däremot har jag ändrat så att jag ger henne mat innan hon sover på dagarna och det har fått positiv effekt på dagslurar och hon äter betydligt mer nu.
Men detta mönster med hackiga nätter tär ju på mig och min sambo som har svårt att sova när Nelli kör igång..hennes rum ligger vägg i vägg. Kommer detta aldrig gå över