Jag har en fundering som jag tog upp i "Barnaväntan" för ett tag sen, men därinne är det tyvärr inte så mycket action, så jag klistrar in den här och hoppas på mer respons!
Vi väntar vår tvåa i oktober och pratar om att föda hemma. Dels för att det ska kunna vara så lugnt och tryggt som möjligt och för att kunna föda i vatten, men nästan allra mest för att storasyster så snabbt som möjligt ska kunna involveras i den nya familjemedlemmen.
MEN läste häromdagen om annektering i BB och blev lite fundersam över upplägg om man föder hemma.
Nån som har erfarenhet?
Det blir ju svårt för Irma att kunna vara i huset under själva FL och då kanske effekten blir motsatt mot vad vi vill, alltså att hon måste komma hem till mamma som har en okänd bebis där.
Vi har svärföräldrarna boende på samma gård, så hon kan såklart vara där, men det blir ju ändå inte hon som får vara hemma o "bevaka reviret" och göra ordning inför mammas hemkomst, som Anna skriver så fint.
Eventuellt kommer vi att ha en lgh i stan till hösten också, och då kanske vi väljer att bo där just då för att vara nära sjukhus OM nåt skulle hända...men då måste ju Irma definitivt vara borta hemifrån...
Så jag vet inte, kanske är den inte så bra som vi tänkt, den här idén?
Tankar någon?