Jag tycker matintaget ser bra ut. Jag tycker inte man ska stressa med maten eller göra för stor sak av det hela. Erbjud mat så det räcker och blir över tills liten blir nöjd. Äts det lite ena målet går det förmodligen i mer nästa gång. Sömnen förstörs inte av ett eller två mål då det äts lite mindre. Samma med bajset... det löser sig nog, det är ju svårt att "bestämma" när de små ska bajsa 8) Så länge man inte fyller på med diverse ätbart, mellan målen, "för hon måste ju ändå få i sig nåt...
Har ni det här schemat nu (nedan)?
Hmmm. i så fall har ni ju alldeles lämpligt med sömn på schemat.... har ni testat att lämna över till henne själv när hon vaknar i skarven? Våran lillebror skarvar ibland, men allra bäst är det om jag lämnar över helt åt honom själv, då somnar han snabbt om. Är jag där och bryr mig så tar det mycket längre tid.
Sover hon i vagn eller säng? Skarvarna kan upphöra om hon får sova i sängen på långa luren i stället där hon kan böka på som hon själv vill. Så hade vi det med mellanbror som växte ur vagnen redan vid 4 månader.
Om man drar ner på sömnen gör de flesta det på em-luren först, alltså till 20 minuter.
JennyNatt 19-07
Frukost 1 07:00 (amma)
Frukost 2 08:00 (gröt)
Sova 08:45-09:30
Lunch 11:00-11:45
Sova 12:00-13:30
Mellanmål 14:00-14:45
Sova 15:30-16:15
Middag 16:30-17:15
Bad mm 18:00
Nattslurk, skrattet tillgonattet senast 18:30
Godnatt 19