Träning 2013

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

:lol: Jag är inte så teknisk av mig... :shock: :lol:
Jag har INTE fattat att man ska trycka på completed reps. Den knappen har jag trott att man ska trycka på när man har gjort klart övningen eller nå´t. Har helt enkelt inte fäst mig vid den så noga. Men det ska jag kolla imorgon då! Fast då är det ben, och där hänger jag med!
Tack för att du berättar för den otekniske...:)
Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Anna du förgyllde verkligen min dag när jag läste om din otekniska ådra. :lol: :lol: Så väl jag känner igen mig själv, skulle kunna gjort precis likadant själv om det inte vore så att jag lever ihop med en IT-tekniker. :lol:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: Då ska jag VERKLIGEN bjussa på mig själv och berätta att jag frågade barnen 9 & 11 år om man kunde ladda ner en app till en dator!! [-o< Jag blev FULLSTÄNDIGT utskrattad :!: ... :shock: :oops: :^o
Jag har nämligen en "pensionärs-mobil" man bara kan ringa och sms:a på. Undrade därför hur man skulle kunna få "You are your own gym" i rullning här hemma :roll: Men det löste vi med IPAD:en!
Jodu...en IT-tekniker skulle väl behövas här också ibland... :shock: :oops:
Kram Anna
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Underbart! Och vilken tur att vi har så duktiga barn, även om de skrattar åt oss då och då. Så bra att du kunde ladda ner appen på Paddan, förstår att det gick bättre än på datorn.

Hjärngymnastik är också träning, och bra sådan.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Härligt Anna :lol:
Bra att jag förklarade då :wink:

6 pass för mig

må: jogging 6 km
ti: styrka ben 1 timme
ons: cardio på gymmet,crosstrainer+ intervaller på löpband+cykel, totalt 45 minuter
to: styrka överkropp 1 timme
fre: vila
lö: styrka ben 1 timme
sö: jogging 9 km
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
MamMalin

Inlägg av MamMalin »

Kanske inte vågar mig på några appar ändå...min äldsta är ju knappt fyra så han kanske inte kan hjälpa mig med paddan :D

Må snöskottning
Ti snöskottning
On 30 min skidor
Fre förkylning...
Nu laddar jag om för nästa vecka!
/ Malin - mamma till lillkillen -09, 5mån-kurad, och lilltjejen -11, SM :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Vilka pass du kör Tilda! Du är så duktig!

MamMalin: säg inte det du! :wink: De kan mer än man tror di små barnen.

Jag fick samtal från dietisten i veckan. Hon ville höra hur det gått utan mjölkprodukter denna månad sedan vi träffades.
Summering är -1,4 kg och - 2 cm i midjan. Det tycker inte jag är så bra, men hon tyckte det var jättebra. Jag ska inte se detta som en bantning där man rasar fort och sedan går lika fort upp igen, utan som en omändring av livet i stort sa hon. Det förstår jag. Jag ska vara nöjd tycker hon.
Det får jag väl vara då. Jag är så att säga "avskriven" och vi kommer inte ha mer kontakt vad jag förstår.

Denna vecka 6 pass:
Mån: You are your own gym överkropp 36 min
Tis: Zwow 20, 20 min
Ons: YAYOG nederkropp 36 min
Tors: Zwow 1, 12 min
Fre: YAYOG överkropp 36 min
Sön: YAYOG nederkropp 36 min.

kram anna
Tutan

Inlägg av Tutan »

Hej träningsvänner! :D

Kort sammanfattning av min vecka:

Må: Ben, armar, mage (app) 45 min
On: Armar, mage 15 min + Kinect boxning 15 min
To: Simning 30 min

Inget dansande för mig idag eftersom lilltjejen har magsjuka. Jag behövdes hemma och har inte varit så pigg och hungrig idag. Inte sjuk (än...) men man, iaf jag, blir ju lite äcklad.

Tredje LCHF-veckan genomförd. Jag trivs, äter, är mätt, läser, testar och lär. :D

:D
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej

Veckan har sett ut ung. som förra

Mån: styrka överkropp cirkelpass 20 min
Tis: Plankor 45*3
Ons: styrka ben 40 min på F&S
Tors: styrka överkropp, se mån
Fre: Styrka underkropp, se ons
Lör: skogspromenad med björkrisplock, ca 1 h
Sön: Barndans, plankor 45*3, stepmaskin 45 min i PW-tempo

Cyklar till och från jobbet mån-fre.
Nöjd med veckan, men när jag tittar på era pass, så känns det verkligen som om mina styrkepass är för korta. Ska kanske ladda ner appen jag också, för att lära mig något. Tror nog jag kan få hjälp av 3-åringen här hemma till det :wink:

Kosten går fint, mat från medelhavskokboken ca varannan dag.

Annars, så har jag lärt mig att inte väga mig när jag har ägglossning ( ursäkta intimiteten), av någon anledning så går jag upp ca 2 kilo då. Samlar man vatten kanske?

Påskvecka, det blir en utmaning att hålla kosten. Liiiite godis blir det nog.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej alla träningvänner,

kan meddela att både 3- och 4-åringar kan vara väldigt behjälpliga med telefoner, paddor och datorern. 2-åringar är helt övertygade om att de är räddaren i nöden men där måste jag nog ändå höja varningens finger då deras tro på sin förmåga överskattas å det grövsta. Men glada är de i alla fall. :D

Rapport för v. 12

Mån - styrkepass hemma med fokus på armar, men även lite ben och så plankor, raka vanliga och sidoplankor

Tis - supersets ben, armar och bål, hualigen det var jobbigt. 1 tim med joggingskolan och nu var det tredje träffen som jag höll i själv, det blir mer och mer jogging och trevligt gäng är det.

Ons - Vilodag, och här vilade jag riktigt ordentlig kan jag lova.

Tors - cirkelträning med armhävningar, rodd, hantelpress, utfall, axellyft, plankan med fötterna på fitnessbollen, omvända flyes.

Fre - mer styrketräning med knäböj med hantlar, step ups, promenadutfall som är grymt jobbiga och knäböjshopp. Avslutade med 12 kb swings och 12 burpees, 11 kb swings och 11 burpees ändå ner till 1 kb och 1 burpees. Sen var jag trött.

Lör - vilodag

Sön - powerwalk 60 min och då kom jag 7.04 km.

Nästa vecka (denna alltså) höjer jag alla vikter och sen har jag bara vilodag på lördag, på tisdagen har jag joggingskolan och sen kör jag ett pass box på FoS och så tar jag mitt vanliga tisdagspass på onsdagen i stället.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej tjejer

Hoppas ni har haft en trevlig påsk! Här har det mest snorats, så därför ser veckans träning ut så här:

Mån: Vila. Halsont och lite känslig mage.
Tis: fortfarande dålig, men gjorde plankan 3*45.
Ons: Kände mig bättre så jag skulle träna överkropp med cirkelpass. Men trots att jag tog det väldigt lugn så kände jag efter knappt två varv att någonting i kroppen inte var bra, så ja slutade.
Tors: planka
Fre: PW 1h.
Lör: brutal halsont hela natten. Spenderade dagen halvsovandes på golvet som klätterställning åt kidsen.
Sön: Som lördag.

Cyklat till jobbet ( jo, jobbade trots att jag inte var kry. Dumt!)
Så nu, vila några dagar till, om hoppa på't igen sen. Kosten har varit hyfsad, lite mycket godis kanske igår.

Bluna: hittade "Under valnötsträdet" på kokbokshyllan här hemma! Har bläddrat lite, och ordet mysig stämmer verkligen in. Sen hade vi tre :!: olika utgåvor av Annas mat. Har inte använt dem så mycket.... Annas kakbok däremot :oops:
Det fanns mycket intressant på den hyllan, speciellt från Italien. Jag kanske skulle lägga undan den gamla hemkunskapsboken från högstadiet, som verkligen är sliten, och vidga vyerna en del.

Hoppas på bättre rapport nästa vecka.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
6 pass i veckan, mycket nöjd med upplägget:

Mån: Yayog 36 min överkropp
Tis: Zwow 3, 20 min
Ons: Joggade 30 min
Tors: Yayog underkropp 36 min
Fre: Yayog överkropp 36 min
Sön: Rask promenad 1 tim, 15 min + Yayog core 36 min.

Trivs med Yayog, men tycker INTE överkroppspassen är roliga alls. Är svag i armarna och det är tråkig träning! :? Men jag kämpar på.

Gulliga A, krya på dig!! Ja, tänk så sån´t som ägglossning kan påverka! Det förklarar en del för mig också, jag har aldrig kopplat ihop det innan.

SusanD: Tänk så motsträvig du var mot jogging och nu har du t.o.m egna små joggingskolor! :D

kram anna
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Hej alla träningsglada! Jag har inte gett upp! Bara hamnat på lite sidan om min bana känner jag. :? Vi har varit på semester till Teneriffa i en vecka. Jag hade med träningskläder och joggingskor, men nej, ett vattengympapass blev det. Även om kroppen fick det lite knapert så har själen vilat ordentligt! :D

V12
Tisdag: vattengympa
Betyg:1

V13
Söndag: snöskottning + kort promenad
Betyg: 1

Kosten har varit lite si och så, mindre kolhydrater, mest sallad och kött. Däremot mycket alkohol och mycket godis och glass. [-X Ändring på det nu när påskhelgen är över. :P

GulligaA: Vi har flera fina kokböcker här hemma också, konstigt att jag inte använder dem mer än vad jag gör. Sen är det mest mannen som lagar mat här hemma. Ska ta mig en titt i dem i varje fall så kanske man hittar något nytt gott. Krya på dig!

anna: Jag tycker heller inte om överkroppsträning och det är antagligen för att jag är så svag där. Rygg och mage är inte så starka och armar och bröst är svaga som tusan! :shock:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej alla träningsvänner!

Rapport v 13:

Mån - Cirkelträning: armhävningar, djupa knäböj med hantlar, rodd, hantelpress på boll, rak planka, utfall bakåt m hantlar, axellyft åt sidan, omvända flyes, sidoplankan. Gjorde allt gånger fyra förutom utfall bakåt och sidoplankan som var gånger 3. La på riktigt mkt vikt så det blev tungt, oj vad jag fick slita, men det är det värt.

Tis - Joggingskolan 1 tim på Friskis och Svettis, Boxpass 75 min Friskis och Svettis.

Ons - supersets armar, ben och bål. 2 övningar per superset x4 och så tre olika supersets. Pust, kroppen får jobba hårt.

Tors - cirkelträning, nästan som måndagens med samma övningar och så några nya. Är mäkta imponerad hur mkt jag orkar lyfta, trodde inte jag var så stark och så kan jag numera göra armhävningar 20 st i rad och så tre omgångar det blir 60 armhävningar totalt!

Fre - Cirkelövning med fyra olika övningar som främst fokuserar på ben och bål. Avslutade med 12 kb swings och 12 burpees, 11 kb swings och 11 burpees och så hela vägen ner till 1 av varje. Pust, det är så jobbigt. Har en 12 kg kb och känner att jag måste skaffa en 16 kg kb för nu "vilar" jag i swingen och jobbar hårt när jag gör burpeesarna. #-o Vilket språk! Ber om ursäkt.

Lör - vilodag, och vad jag vilade. Vi var iväg till goda vänner och hade det så lugnt och skönt. Kände att kroppen verkligen behövde och hade gjort sig förtjänt av att vila och återhämta sig.

Sön - Powerwalk med hundarna i solskenet. På 60 min kom jag 7,04 km vilket är exakt lika långt som förra veckan.

Ingen förändrad vikt denna vecka men mindre midja och stuss. Nu har jag inte varit någon manisk våg-människa men inser hur korkat det är att använda vågen som måttstock istället för att mäta sig. Fett väger mindre än muskler men tar så otroligt mkt mer plats. Så när kroppen slimmas betyder det inte att man behöver gå ner så mkt i vikt, om man nu inte har en massa övervikt, men man blir mindre ändå vilket måttbandet visar så tydligt.

Känns som en bra vecka, alla har varit friska och jag har kunnat träna alla mina pass. Ser fram emot en lika bra vecka nu.

Anna - ja tänk att jag som aldrig kunnat jogga nu kan det! Det visade sig ju att min usla teknik var fantastisk och otroligt inne, nu vill alla springa så de landar på framfoten för då är skaderisken mindre. Och så blev det ju mkt bättre när jag lärde mig andas medan jag sprang, det är ju lite svårt att uppehålla rörelse när man inte får luft.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Glad påsk allihop!

5 pass förra veckan:

må: jogging 7 km
ti: styrka överkropp 1 timme
ons: intervaller ute ca 30 min
to: styrka underkropp 1 timme
fre: vila
lö: vila ( 1-timmes promenad)
sö: jogging 8,5 km

Har tränat tung styrka med samma program nu i tre månader. Supernöjd! Muskler har ploppat fram och jag känner mig stark. Nu blir det lite nytt upplägg. Planen är att gå till gymmet tre gånger i veckan. Utöver det mera jogging/intervaller och även zwow hemma då och då. Kanske det blir dubbla pass någon dag. Styrka på morgonen och jogging på kvällen. Om jag har ork, jag lyssnar på kroppen.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"