Detta har han gjort mer eller mindre i tre veckor. Han har vaknat till några få gånger på natten, fått nappen, och somnat om. Vargtimmen har börjat fungera fint den med.
Men nu har Joel börjat vakna fler och fler gånger per natt, mellan 5 och 8 gånger per natt, från 23-tiden och framåt.
Värst är det när pappa lagt honom... Joel frågar och frågar på natten, men då pappa inte hör sin son är det jag, mamma, som får rycka in. Jag blir tokig
Vad sjutton ska jag göra? Antar att det är dags att ta bort nappen en gång för alla och låta ramsan verka fullt ut istället. Ska jag köra upp maken när han nattat Joel så att han får ramsa eller buffa?
Joel har aldrig haft några sömnproblem, han äter som han ska och mer därtill
Daglurarna har också börjat krångla, han sover ute i vagnen och vi går ingen promenad innan, men vaknar till några gånger varje sovpass och frågar om han ska/kan fortsätta sova. Har introducerad en dagramsa så jag antar att det är den som ska gälla fr.o.m nu. Joel sover på rygg, och verkar trivas med det, han buffas så också.
Fantiserar om ostörda nätter för oss alla och lugna, sköna daglurar. (Jag måste få sova ordentligt jag med på natte och på e.m pga MS så detta är jätteviktigt för oss).
Vet ju att det kan bli verklighet, men hur? Måste jag kura i stor stil?