Upprop! Fler "hjärtan" på kurforum önskas

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Upprop! Fler "hjärtan" på kurforum önskas

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära alla :heart:

Nu har SHN spritt sig så vida att nästan alla, vad jag förstår, känner någon som framgångsrikt har kurat sitt lilla barn, eller har gjort det själv, eller tänker göra det... efter att ha fått noll hjälp av BVC, som ju ingenting annat har att erbjuda än den beordrade femminutersmetoden (skrikmetoden :shock: ) respektive, så fort själva läkaren kommer in i bilden, medicinering.

Man får förstå att BVC agerar på order uppifrån och inte utifrån eget sunt förnuft eller personlig erfarenhet. Det FÅR de inte ( :!: ).

Många kurar med stöd och hjälp från de kära forumisterna på kurforum, som i sin tur är högst "vanliga" föräldrar som kurat, besjälats av magiken i det hela (som är tämligen självklar, när man väl förstått att små barn ingenting hellre vill än sova så gott på nätterna, precis som vi alla). Och sedan, när livet återvänt och den lilla - eller stora - familjen trynar så skönt och hamstrar krafter att njuta både vardagen och lilla barnet fullt ut, då försvinner de från forumet, eftersom bekymret, det allt överskuggande, är löst.

Men de - vi - som sitter här och tar av sin tid och SINA krafter för att hjälpa och stödja andra och hålla dem i handen under arbetets gång, de är inte huggna i sten, de finns där inte för evigt, de behöver avlösning och hjälp de också. Så jag vädjar - kom till deras - vår - hjälp, hjälp andra så som ni (eller de ni känner) själva blivit hjälpta :!:

Tänk på saken, tänk efter, sondera den kurande bekantskapskretsen, tipsa och föreslå, skicka ett PM till mig eller TorsMamma eller Videunge, uppmuntra folk att GE till andra behövande det de behövde själva en gång, då när det var så erbarmligt svårt [-o<

Alla här arbetar ideellt. På sin arma fritid. Här finns, som alla kan se, ingen reklam heller; mitt forum genererar inga inkomster, bara utgifter :roll: och det är med flit, om man säger. Det vi gör, gör vi för att räcka varandra handen.

Och är inte det det vackraste, människor emellan :?:

Hjälp oss fortsätta samarbeta =D>

Tack :heart:
Anna
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Upprop! Fler "hjärtan" på kurforum önskas

Inlägg av Manfred10 »

:heart: :heart: :heart: :sleep: :sleep: :sleep:

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Upprop! Fler "hjärtan" på kurforum önskas

Inlägg av TorsMamma »

Tack Anna, väl skrivet! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
ingefrid
Inlägg: 98
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 14:47
Ort: Karlstad
Kontakt:

Re: Upprop! Fler "hjärtan" på kurforum önskas

Inlägg av ingefrid »

Jag skulle vilja, på sikt, när Lille Prinsen växt upp lite. Kanske till sommaren?
Mamma till:
E född 1997
H född 1998
A född 18/8 2008, kurad februari/mars 2009
A dödfödd i vecka 38, 2009
I född 5/12 2012, 12-timmarsnätter sedan november 2013
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Upprop! Fler "hjärtan" på kurforum önskas

Inlägg av TorsMamma »

Hej Ingefrid,

Du är mer än välkommen. Kanske kan du hjälpa till och svara som alla oss vanliga fram tills dess så får du känna hur det känns?

jag finns om du har frågor! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
ingefrid
Inlägg: 98
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 14:47
Ort: Karlstad
Kontakt:

Re: Upprop! Fler "hjärtan" på kurforum önskas

Inlägg av ingefrid »

Jag ska komma lite mer i fas med livet först, men sen så! Jag hjälpte faktiskt en kompis att kura sin ettåriga dotter för snart tre år sedan så lite erfarenhet har jag ändå av att hjälpa andra.
Mamma till:
E född 1997
H född 1998
A född 18/8 2008, kurad februari/mars 2009
A dödfödd i vecka 38, 2009
I född 5/12 2012, 12-timmarsnätter sedan november 2013
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Upprop! Fler "hjärtan" på kurforum önskas

Inlägg av TorsMamma »

:thumbsup: :mrgreen:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Upprop! Fler "hjärtan" på kurforum önskas

Inlägg av annawahlgren »

:D Härligt, ingefrid :wink: :lol:

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
LiMa
Inlägg: 107
Blev medlem: ons 14 apr 2010, 18:44
Ort: Uppsala

Re: Upprop! Fler "hjärtan" på kurforum önskas

Inlägg av LiMa »

Hej! Vi har (tack och lov) sluppit kura i och med att vi kört SM från start med våra barn, men däremot har vi hjälpt vänner att komma igång med SM eller att införa sömnbefrämjande rutiner, så viss klokskap borde vi kunna erbjuda. Tänker mig att vi kan försöka svara lite mer som "vanliga" forumister utifrån de erfarenheter vi har i alla fall. Vi har lite att "betala tillbaks" till forumet efter all hjälp vi själva fått då vi haft det tufft. :oops:
Stolta föräldrar till Kalle 100314 och Simon 130112 - Båda "barnaboksbarn" från start.
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: Upprop! Fler "hjärtan" på kurforum önskas

Inlägg av videunge »

Underbart. :thumbsup: :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Upprop! Fler "hjärtan" på kurforum önskas

Inlägg av TorsMamma »

Hej LiMa :D

Bara att köra igång så fiskar jag upp dig om några veckor om du kan tänka dig det?

:heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: Upprop! Fler "hjärtan" på kurforum önskas

Inlägg av mamaA »

Hej!
Här kommer en till som gärna vill hjälpa till, men för min del händer det så mycket på jobbet just nu så jag får nöja mig med att börja besvara lite trådar när jag har tid. Besvarade precis mitt första inlägg :wink:

Till sommaren skulle jag kunna tänka mig att hjälpa till i en mer officiell kapacitet däremot :D

Kram Annika
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: Upprop! Fler "hjärtan" på kurforum önskas

Inlägg av videunge »

Hej, jag såg att du svarat och blev glad. Syftet med forumet är ju att vi som föräldrar hjälps åt. Välkommen att svara så mycket du känner att du vill och kan så har vi dig i tankarna när det blir varmare ute. :wink: :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Upprop! Fler "hjärtan" på kurforum önskas

Inlägg av TorsMamma »

Härligt mamaA, PMa bara mig om du hittar mer tid och vill bli mera engagerad. :D

:heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
LiMa
Inlägg: 107
Blev medlem: ons 14 apr 2010, 18:44
Ort: Uppsala

Re: Upprop! Fler "hjärtan" på kurforum önskas

Inlägg av LiMa »

Jag sätter igång och svarar när jag själv kommit in i rutinerna lite här hemma. Sitter i skrivande stund med lille Simon (19 dagar) i famnen. Blir kanske lämpligt för mig att svara på SM-frågor när vi själva sätter igång med schema och grejer. Då har man det ju aktuellt. Har nog nåt ess i rockärmen från erfarenheterna av storebror också. Ni får väl hålla koll på mig så jag inte svarar helt tok. :)
Stolta föräldrar till Kalle 100314 och Simon 130112 - Båda "barnaboksbarn" från start.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"