Nu har SHN spritt sig så vida att nästan alla, vad jag förstår, känner någon som framgångsrikt har kurat sitt lilla barn, eller har gjort det själv, eller tänker göra det... efter att ha fått noll hjälp av BVC, som ju ingenting annat har att erbjuda än den beordrade femminutersmetoden (skrikmetoden
Man får förstå att BVC agerar på order uppifrån och inte utifrån eget sunt förnuft eller personlig erfarenhet. Det FÅR de inte (
Många kurar med stöd och hjälp från de kära forumisterna på kurforum, som i sin tur är högst "vanliga" föräldrar som kurat, besjälats av magiken i det hela (som är tämligen självklar, när man väl förstått att små barn ingenting hellre vill än sova så gott på nätterna, precis som vi alla). Och sedan, när livet återvänt och den lilla - eller stora - familjen trynar så skönt och hamstrar krafter att njuta både vardagen och lilla barnet fullt ut, då försvinner de från forumet, eftersom bekymret, det allt överskuggande, är löst.
Men de - vi - som sitter här och tar av sin tid och SINA krafter för att hjälpa och stödja andra och hålla dem i handen under arbetets gång, de är inte huggna i sten, de finns där inte för evigt, de behöver avlösning och hjälp de också. Så jag vädjar - kom till deras - vår - hjälp, hjälp andra så som ni (eller de ni känner) själva blivit hjälpta
Tänk på saken, tänk efter, sondera den kurande bekantskapskretsen, tipsa och föreslå, skicka ett PM till mig eller TorsMamma eller Videunge, uppmuntra folk att GE till andra behövande det de behövde själva en gång, då när det var så erbarmligt svårt [-o<
Alla här arbetar ideellt. På sin arma fritid. Här finns, som alla kan se, ingen reklam heller; mitt forum genererar inga inkomster, bara utgifter
Och är inte det det vackraste, människor emellan
Hjälp oss fortsätta samarbeta =D>
Tack
Anna