Jag har accepterat att det är struligt till och från och lärt mig till nästa bebis att börja med SM direkt, vem vet om överlevnadsångest från första veckorna någonstans finns kvar i minnet? Samt att man somnar i sin säng eller stillastående vagn och inget annat.
Det blir ju bättre ju äldre han blir! Nu brukar vi har en bra vecka ( morgon Max en timme för tidigt) som följs av några jobbiga dagar eller nätter. Tex har han sedan igår skrikit av någon outgrundlig anledning. Vinkar glatt hejdå till lampan men sekunden han läggs i sängen gallskriks det. Både lurar och nattning
Anledningen till att vi slopade förmiddagsluren är att jag gjort en jättemiss och trott det var vid elva månader plus att han kom n i sån djup sömn att han var omöjlig att väcka och grät när man lyckades, vad som hände med eftermiddagsluren strax innan den föll bort. Upplevde det som om luren stjälpte mer än den hjälpte liksom. Men vi åter inför den nu, särskilt eftersom han brukar vakna lite tidigt.
Annars ska vi satsa på detta med väckarklocka, köpa en riktig en och introducera den väl. Allt annat som läggning tidigare har vi testat:) funkade bra när vi hade stor problem med morgnarna.
En annan tanke av har är ersättningen...han är nästan lite besatt av den. Förr kom vi in till en glad unge på morgonen. Nu klagar han trots god morgon sång och skoj...ända tills an får sin flaska! Försöker jag med gröt eller annan frukost vägras det. Tror det kan ha ett samband med de tidiga morgnarna så funderar på en avvänjning av ersättning snart..hur nu det ska gå
Ursäkta Långt och virrigt inlägg!