Jag har nyligen fått sonen att sova hela nätter med peppning och hjälp av underbara personer på ett annat forum och nu är det alltså dags för lillasyster att läras sig att man ska sova på natten, utan att äta stup i kvarten!
Som det ser ut nu så somnar Tuva någon gång mellan 20-21 och innan jag lägger mig får hon lite mat i sömnen runt 22.30-23.
sedan sover hon till ca 02.30-03.00.
Efter det målet är hon svårsövd(sover i vagnen i vårt sovrum.)
eftersom jag inte vill att hon ska väcka storebror som ligger på andra sidan väggen har jag tagit upp henne i vår säng och där ligger hon sen och småäter till kl 6 då det är dags att gå upp med storebror. Precis så här skulle jag INTE göra med denna bebisen
Problemet är också att jag inte har något direkt schema till Tuva dagtid heller, vilket gör att hon oftast inte sover så långa pass och äter ofta men lite åt gången.(ammar)
Så nu äntligen är jag tillräckligt motiverad så om någon orkar komma med några tips både på metoder och schema så blir jag mycket tacksam!
Jag har flera ggr skrivit ner ett schema och börjat följa det men så är det alltid något som gör att jag måste bryta. ex bvc, läkarbesök osv. hur gör man i sådana situationer innan rutinerna har satt sig?
jag tänkte sätta igång i morgon eftersom nätterna är så jobbiga men eftersom jag inte har något genomtänkt schema så kanske det är bättre att vänta.