Hallå!!
Ska försöka skriva en liten go mix här av gott och ont så att man inte tror att jag klagar på någe vis därför att frågorna handlar om "problem"
Vi har haft det så gott här hemma de senaste veckorna

bättre än någonsin!! Förutom lite svinkoppor på storebror som har tvättats o åter tvättats och ännu inte smittat av sig på mini... ja, det har ju inte vart någon höjdare men annars så....Mmm...njutningen är här för att stanna
Det betyder inte att vi inte har några trassel att jobba på
Vi hade några fina 12 timmars nätter innan vändningscirkusen började och jag var inne och vände och störde lite i samma veva. Försöker som regel inte gå in längre såvida det verkligen inte är kris, speciellt inte efter att jag hittade honom sovandes på rygg när jag skulle gå in och lägga på täcket efter kvällsläggningen.
Mini klarar fortfarande inte av att vända trots träning och åter träning

Han gör det liksom nästan själv (jag lockar med en leksak och han följer efter typ) men verkar helt omedveten om vad som hände eller att han faktiskt vände. .Så ja, han klarar inte att vända om igen men klarar att somna om på rygg.
Så nu till vårat "problem". Mini har börjat vakna, för det mesta i vargtimman men även mitt i natten och inte ofta men läääänge. Det börjar först med typ prat.. klagar lite (men verkligen inte högljut) sedan kan det vara tyst en minut eller så sedan börjar det igen typ likadant. Såhär kan mini ligga i över en timma. I morse låg han från 05:10 till 06:30 och jag vet inte riktigt vad jag ska göra
Någongång har jag gått upp och satt på kaffekokarn och han har tystnat...någon gång har han bara blivit arg av det så då har jag slutat och gått och lagt mig igen. Nån annan gång har han tillslut börjat skrika o gråta varpå jag gått in, nån gång då har jag fått bytt bajsblöja och någongång har jag vänt honom varpå han blivit glad o somnat om, någon annan gång har jag solfjädrat lugn o gått ut.
Dessa långa uppvak...som idag då det var rekord långt tar ju bort en del sömn från både han och mig men framför allt han. Idag har han varit trött och tillochmed lite gnällig på morgonen..typ som om han inte mäktar med
Vad gör jag här? Vet inte ibland om jag ska göra mer. Nu pangramsar jag och sedan som oftast ingenting. Än sålänge har han alltis somnat om tillslut innan klockan ringer 07.
Vet inte... men vi blev ju av med uppvak i vargtimman med nattmål 04 och sedan i 2 12 timmars nätter men är det vändningscirkusen som ställde till det. Att jag varit inne o stört för mycke? Hm?
Förstår att det inte kommer att pågå för alltid men är tacksam för tips.
Vi motionerar så mycket vi bara kan hela dagarna både ute och inne. Vända kan han som sagt inte men han står på alla fyra (fötter och händer) och tar sig fram om än sakta. Och mat får han i massssssssor!!!!

Och en annan fråga om skarvar på dagen.
Mini har inte skarvat på 45 an på länge men typ varannan dag vaknar han efter 1 1/2 timma på långluren och är arg. Typ...jag har sovit färdigt och vill upp Nuuuuuu!!
Vad gör jag? Pangramsar följt av husljud? Eller avvakta...husljud... ramsa om det ballar ur?
Massa kram och tacksam för svar som alltid