Igår kväll började så SHN-kuren för min snart 6-månader gamla son. Här skulle det buffas och ramsas! MEN det hela slutade 25 minuter efter nattning med att jag till slut vände på honom.
Saken är ju den att min son sover omkring 13,5-14,5 timmar per dygn. Han somnar oftast på egen hand eller genom att jag håller mjukt i hans händer så att han får komma till ro (tar ca 2-7 minuter). Han gråter i princip aldrig vid sängdags eller när han vaknar (annat än på natten). Han sover bra dagtid, åtminstone förmiddag och mitt på dagen, det är dock något svårare på eftermiddagen. Det STORA problemet är på natten, då han har fått för sig att han ska ha mat och/eller få snutta på sin levande jättenapp (läs: mig) 4-10 gånger
Jag känner mig helt misslyckad. Jag var laddad, om än väldigt trött och så gick det så här. Jag började helt enkelt tvivla mitt i processen och det började poppa upp frågor i huvudet.
Nu behöver jag råd och peppning för att köra igång ikväll eller imorgon kväll igen [-o< . Min stora fundering är; kan jag lägga sonen som vanligt och låta honom somna på egen hand som han brukar och sedan börja kuren först när han vaknar på natten och söker efter mat/jättenappen? Det han behöver lära sig är att somna om på natten.
Nu behöver jag höra erfarenheterna "tala"
Hälsningar från Hönsmamma med något stukad attityd av självklarhet