Jag blev tipsad om "sova hela natten" av en främling på bussen för någon vecka sedan
Vårat största "problem" var att Juli åt varannan timme på natten. Något som BVC sa skulle gå över med tiden. Jag höll på att bli lite galen av att aldrig få sova. Så läste jag här, och vips! Ett mål kl tre funkar bra, så länge hon får tillräckligt på dagen. Varför sa ingen det tidigare kan man undra. Jag ammade bara från ena bröstet förrut. Men Juli äter gladeligen från både det ena och det andra. Bara det serveras! Jag får tacka detta forum för det! [-o<
Jag gjorde ett schema efter vad jag tyckte passade min och min sambos rutiner, men borde nog ha kollat av mer först hur Juli brukar äta/ sova... (blev lite för ivrig..) Har nu gått efter schemat i fyra dagar, och tycker hon blir övertrött på kvällen samt vaknar för tidigt på morgonen. Borde jag göra om det? Eller ska jag försöka veckan ut?
Sen har hon ju napp som mest blivet ett problem tycker jag, eftersom den trillar ut när hon sover. Så nu åker den till helgen. (Hoppas jag, vi ska sova borta söndag och måndag så vill ju helst inte väcka värdparet för mycket
Så här ser hennes schema ut nu:
7 mat, blöjbyte, mat (vrider o vänder sig från ca 05:30 skriker efter mat 06:30 så hon har fått då)
8-9 sova (jätte trött kl 8!)
9:15 mat, socialt umgänge, mat
10:30-12 sova
12 mat, socialt umgänge, mat
13-15 sova
15 mat, socialt umgänge, mat
17-18 sova
18 mat, (titta på när mamma lagar mat), mat
19 bad, nattslurk (blir övertrött efter badet och somnar helst 19:15, då utan nattslurken)
20 sova för natten
03:00 nattmål (jätte hungrig!)
Hon har alltså 16,5 timme sova på schemat och ändå väldigt trött när kvällen kommer. Dock har hon vaknat till flera gånger under natten och dagen och undrat var nappen är... Borde jag ändra schemat så hon lägger sig för natten kl 19:30, och vaknar 06:30?
Jag funderar också på om vi ska ge henne mjölkersättning i flaska innan hon läggs för natten. Har hört att det mättar mer?
Ps. Idag kom andningslarmet och just nu sover hon första gången groda i sin säng. Hon sover som en liten gris. Har inte ens frågat varför nappen trillat ur..Än en gång, vilken tur att jag hittade hit...
Oj, långt blev det. Hoppas någon orkar läsa