Nu är hon nattad i spjälsängen. Hittills har allt gått bra. ...nästan för bra
Önska mig lycka till inatt
Härligt!sthlms_froken_e skrev:Idag har jag matat på så det nästan sprutade ur öronen heheTack för tipset om att det ska gå snabbt. Har nog tagit det för lugnt och maten har hunnit bli kall och hon har tröttat. Nu körde jag på som du beskrev och allt gick n
Strålande jobbat =D> Fortsätt så, kom ihåg attityd attityd attittyd!Första natten gick bra. Det var några uppvaknanden som gick smidigt m hjälp av verktygen.
Tidiga mornar är vanligt och tar ett tag innan man når den tänkta tiden. Om målet är 7:30 så kan du försöka att nå dit inom 3 veckor. Tänk dig att du skall närma dig denna tid med 2 minuter varje dag. 2 minuter är kanske ett lämpligt delmål och känns inte helt orimligt, eller har jag fel? var nogrann med att ta upp i en lugn stund och inte springa in när han skriker som värst. Det är viktigare att du tar upp innan han hunnit skrika upp sig än att du väntar in exakt kl 7:30. Förstår du hur jag menar?vaknade dock 7.10 (vår morgon är 7.30) Hon somnade aldrig om utan skrek som en galning tillslut. Då funkade inget![]()
![]()
En dagsramsa skulle kunna vara: "puss på dig, sov så gott" kanske? och så kör du på "gonatt gonatt sov så gott" på dagen.Min ramsa är "gonatt gonatt sov så gott". Tips på hur den kan låta på dagen? Måste man ändra? Inte så att hon fattar va "gonatt" betyder mer än att det = sova?!
Hon är inte med i matchen än avs ramsan, så nu måste du ge henna alla förutsättningar att ta den till sig. Att ta upp henne som du gjorde är ett steg bakåt , tyvärr. Men lämna det nu och fokusera framåt och tänk att du inte ska göra om det. Ledsenhet får man visst bemöta, och ibland kan det bli tvungen att gå in, men bestäm när det är läge hos er, så att det inte blir på random utan sparsamt isf. Min son blev oxå skitförbannad av solfjädern, så jag fick vackert arbeta med ramsan istället, och tröstade mig med att den iaf förmedlade att jag fanns där, tills dess att han lärde sig vad den betydde och kunde ta den. Ibland är man för "på" oxå, om du är med. Att prova att backa och låta barnet klara upp situationen till att börja med kan vara en bättre taktik. I vårt fall kunde sonen bli stressad av att vi (jag) ramsade på som attans och då var det DET han försökte förmedla med sina protester, som jag då misstolkadesthlms_froken_e skrev:Gav lite upp i morseKändes inte som om vi gjort ett endaste framsteg. Hon sover bra men när hon väl vaknar ifrågasätter hon verkligen mig och mitt ramsande och tycks bli tokig av solfjädern. Hon skriker upp sig nått så kollosalt och tillslut klarade inte mitt mammahjärta av hennes skrik -som jag inte alls kan tyda. Hon är ingen skrikbebis och har typ aldrig gråtit eller skrikit. Hon beklagar sig i bland om man "glömmer bort" henne eller lämnar henne ensam på lekmattan för länge men gråta har hon typ aldrig gjort så dessa skrik som nu kommer ur henne vrider som tusen nålar. Hon vaknade strax efter 4 och vi höll på till 5 sen tog jag upp henne och vi somnade tillsammans i sängen. Undra om jag sabbat allt nu
![]()
Det jag nu funderar över och känner mig osäker på är vad Anna menar med att vakna...Fjärde dygnet... På natten får du kanske påminna fortfarande - den så kallade vargtimmen (...) kan vara problematisk ett bra tag. Hantera den klokt. (...) Ge Gustav en glad, saklig upplysningsramsa, genast han vaknar i vargtimmen, om och när han nu göra det, och innan han hinner börja skrika. Tig sedan. Gör andra husljud i huset, eller gå bara och lägg dig.