Nu har jag snart lusläst igenom SHN-boken för 2:a gången, och känner mig otrooligt laddad inför kuren! Nu till helgen ska det genomföras. Mörkläggande rullgardin är inskaffad, ett preliminärt schema har tagits fram och plommonpuré har kokats

. Det jag funderar på är tupplurarna på dagen...hur gör man när det är -15 grader ute och min käre son ska sova ute i vagnen?! Det känns lite knöligt att lägga honom på mage i åkpåsen (Voksi)

I dagsläget somnar han dessutom utan större problem på rygg i vagnen när vi är ute, och kan sova i den upp till 3 timmar i streck.
Hur viktigt är det med eget rum efter kuren? På något sätt skulle jag hellre vilja ha sonen hos oss i sovrummet. Ja, som ni förstår är jag lite "hönsig" av mig när det gäller detta

. Och hur ska vi förresten göra i framtiden när vi åker bort och sover borta, det är ju inte direkt aktuellt att be om eget rum till lille guldklimpen

.?
Under kuren ska man ju undvika alltför mycket aktiviteter och påträngande besök...vad tror ni om babysim? Vi ska ju nämligen köra igång kuren på lördag kväll och vi har babysim på söndag eftermiddag.
Det känns lite pinsamt att behöva ställa så simpla frågor, men jag vill verkligen att det här fungerar. Efter 5,5 månaders ständig sömnbrist börjar jag bli lite lätt "korkad" och det är inte någon kul känsla
Jag hoppas verkligen att någon kan ge mig goda råd/svar!
Glada hälsningar
Hönsmamman som laddar inför helgen 8)