1,5 tim middagsvila skulle nog passa fröken bra.
Vet inte om 20 eller 45 på fm. Om vi kör 20, kanske vi kan få 12 tim nätter?!
Vad tror du om mina funderingar?
Jippie, hurra hurra. =D>lillaEP skrev: 1 lur har funkat över förväntan
Vem vet du, hon somnar ju om! Att hon är vaken och rastlös en timma, det kan du faktiskt inte gör något åt, du kan ju inte sova åt henne. Bara ge förutsättningar och väldigt tydliga besked: nu är det natt! Så så länge liten somnar om är det inget att bry sig om, sov vidare mamma.lillaEP skrev:liten vaknar vid 4-5 och är rastlös, vilket medför att hon varit vaken ca en timme innan hon somnat om och förlorat nattsömn.
Hon kan absolut vara övertrött, det är en prestation att gå från 2 lurar till en så liten känner sig säkert lite "konstig" (övertrött) vid läggdags. Då frågar hon om det? Dvs de där "protesterna" är ju frågor till er: Mamma, jag känner mig konstig? Ska det vara så här? Ska jag sova ändå? Vad svarar man då, jajemen, du ska sova med klara tydliga självsäkra ramsor.lillaEP skrev: Vid läggning är allt frid och fröjd ända tills vi går ut ur rummet. Då blir det stående protester! Hon verkar orolig, uppskruvad (Övertrött?), men vill absolut inte sova. Vi har gått in och lagt ner henne och ramsat. Första kvällen med en lur somnade hon 19.40, sen har det blivit tidigare för varje kväll som går. I går somnade hon 18.45, så det går åt rätt håll.
Så jag tänker så här, nu har ni ändrat i schemat, liten håller på att anpassa sig. (3 dagar + en uppföljningsvecka), hon ställer en massa frågor för hon är tröttare på kvällen än vad hon någonsin varit förut ...... och här kommer kruxet, hm plötsligt fick liten välling mitt i natten!? Hm, så brukar det inte vara, vad står på tänker liten?......sen springer mamma in och ut en del också, borde jag vara orolig över nåt? Hjälp?lillaEP skrev: Men så inatt vaknade hon 3.17! Pigg! Somnade efter välling om 4.45-5.45. Idag har hon vilat 2 ggr. Somnade för natten efter stående protester som varade i 10 min 19.54. Jag var inne 3 ggr och lade ner henne och ramsade ut. Sista gången accepterade hon att ligga kvar.
Vad händer? Vad göra?