Du kan ju se det som att du styr upp det hela. Gör ett schema, håller det (med marginalkvart), "spikar" rutinerna - inklusive barnvagnspromenad ute vid viss(a) lur(ar).
Jag har gjort ett schema vilket ger tjejen total 16h sömn/dygn (11,5 h natt och tre dagslurar som är 1,5h/lur) Hon är ju en trött liten filur så hon verkar behöva 16h/dygn.
Lite mer mat kanske går ner? Hon ska klara hel natt utan problem men det blir lättare för henne att sova sammanhängande om hon verkligen blir mätt varje gång under dagarna. Får hon (riktig) gröt ett mål?
Ett mål består av grönsaker (morot och potatis), men trots att jag kört med detta i ca en månad går det inte ner mera än ca 1 matsked. Borde jag ge gröt istället eller gröt också?? Skall jag "truga" ner grönsakerna, likasom jag gör med mjölken?? Hon äter nog grönsakerna men hon spottar ut nästan allt, hon har inte riktigt fattat att man ska svälja. Jag har varierat i tjockhet, värme osv, och attityden finns alltid på plats.
Och hon ligger väl på mage med larm
jo.
Du får återkomma med närmare problembeskrivning
Problemet är väl det att jag så gärna vill att hon skall sova hela natten utan att alls vakna upp och gråta. Hon är definitivt trött eftersom hon ligger still men hon gråter. Så vad skall jag göra? Ramsa direkt, solfjädra?? Eller skall jag bara bekräfta henne då hon tystnar. Borde jag alltid bekräfta henne..
På kvällen när jag lägger henne för natten tar det också tid innan hon somnar. Hon ligger där och pratar för sig själv. Borde jag göra nåt för att hon skall somna snabbare eller e de ok att hon ligger och håller låda för sig själv?
Eftersom det inte är en självklarhet att hon sover hela natten undrar jag om jag borde kura och om det isf gör susen. Men ifall jag kurar kan ju första kurnatten vara en natt då hon sover hela natten.. Men vad skall jag alltså göra dom nätter hon vaknar upp och gråter. Bör jag backa så mycket som möjligt och ramsa enbart då hon är ledsen. Eller bör jag alltid bekräfta henne?
Hon är ju inte en stor sömntrasslare men hon sover ju inte heller hela natten, så därför undrar jag hur jag skall göra.