Natten har gått jättebra. Läggningen blev lite försenad pga oväntat besök som vi inte kunde köra iväg. Sonen blev lite reserverad så det var svårt att gå igång skrattet så vi väntade helt resolut tills vi blev ensamma.
I går så läste jag dina visdomsord om att´Du, en främmande människa kan natta ett främmande barn i ett främmande hus...då trillande ännu en polett ner! *hehe* ...det tar lite tid för mig ibland!
Jag var toppladdad och gav genomförde läggningen med en äppelkäck/bestämd ramsa a´la Bullerbyn typ...och tjoff så sov han. Vaknade efter 2 timmar och hade trasslat in sig och klämt ut både armar och ett ben genom spjälorna så det rättade vi till på ett kick och ut med samma käcka ramsa och han sov! Gubben sa att jag var som en virvelvind -in - tjoff - ut! Innan så har jag nog låtit mer "bestämd" men jag tänkte att jag kan ju inte förlora så mycket på att prova en helt ny ton...
Han sov ända till 04.10 och vaknade nog stående/skrikandes kändes det som!

Jag ramsade och försökte komma igenom men han var höögljudd! Jag lät honom få tid att reagera som vi inte gjort innan men han höll samma höga ganska arga/??? tonfall. En gång kunde jag höra att han föll lite och jag trodde han skulle tystna, men han tog nog bara ny luft. Efter en halvtimma ungefär så börjar grannens hund skälla och nån bankar i väggen. -STRESSAD-

Då gick jag in, la ned ...han suckar högt och bökar sig tillrätta...jag går med ramsan och han blir lika

igen...
Jag väntar igen ca 7 minuter men känner mig väldigt stressad av grannens missnöjesyttring. Jag kan ju inte be honom sova borta för att vi kurar liksom...ELLER
Jag går in lägger ned honom, solfjädrar ca 45 sek och börjar mjukramsa ganska tidigt (jaaaa, jag vet

) på väg bort. Han tar bekräftelsen och somnar efter att ha varit vaken en timma ungefär.
Han ska vakna 07.30 men gubben och jag satt och pratade om natten så tiden flög iväg så vi poppade in och kikade på honom 07.45 och han

... hööögt snarkade han den lille gosepösen! Vi gjorde morgon med sång \:D/ och musik

{|= i vanlig ordning och han vaknade lika glad som alltid!
En väldigt bra natt alltså, fast grannen kanske inte håller med.
MEN...tips...tips...tips...hur jag hanterar vargtimman på ett bra sätt
Jag har läst olika sätt på forumet och jag läste tipsen i boken igen i natt!
Ska jag låta honom skrika så högt så länge utan att ingripa? Vad är egentligen länge

Ramsa, inte ramsa? Är det ok att ingripa med nedläggning och solfjäder efter nästan en timmas protester/frågor? Jag känner att jag inte kommer ingenom med ramsan, ska jag bara fortsätta ramsa i det läget tills jag känner att det "tar". VI försökte ju begränsa trafiken men jag kände mig som sagt lite stressad...
0r4 är ju sonens gamla amningstid och det var även anledningen till att han vid 4 månade kom från sin säng

..till vår

...han vaknade och var svår att söva om...jag orkade inte länge. Jag önskar att jag stått på mig mer då... men men
tips pepp tips pepp tips