Kan inte förstå att det har gått över 1,5 år sedan vi kurade vår tvåårige prins som än idag sover hela natten 20-8
I juli föddes lillebror som blev 4 månader igår
Vi har följt ett mat- och sovschema i 14 dagar som har fungerat utomordentligt! Den är "skapad" för att passa dagislämning/hämtning samt nattning/morgon.
Natt mellan 20-7 (äter dock fortf runt 22, kl 1 och 4 på natten)
Mat 7
Sova 8.30-10 (1,5 h)
Mat 10
Sova 11.30-12.15 (45 min)
Mat 12.30
Sova 13.45-15.15 (1,5 h)
Mat 15.30
Sova 17-17.45 (45 min)
Mat 18
Bad varannan dag kl 19
"Nattslurk" 19.30 och nattas kort därefter
Han skriker alltid vid läggning!
Lillebror sover alltid morgonluren ute och även den långa em-luren tis-tors då vi hämtar storebror på dagis kl 14 och leker ute till 15.15. De övriga två dagslurarna sover han inne i vagnen och endast nattetid i sin spjälsäng som fortfarande står i vårt sovrum då han äter så tätt.
Jag har börjat med smakportioner denna vecka men han är inte särskilt förtjust i mat.. än.. Igår fick han en tesked morotspuré och det (eller något annat) skapade en mycket skrikig afton.
Vad rekommenderar ni!? Ska vi avvakta med kuren tills vi har fått in lite mer fast föda som mättar längre då han äter så ofta och tätt även på nätterna? Han har tyvärr en besvärlig mage och skriker hjärtskärande/panikslagen när gaserna inte kommer ut
Tar gärna respons på schemat!
Vi är laddade till tusen och VET att detta funkar men vill självklart ge lillebror de bästa förutsättningarna innan vi sätter igång.
Hälsningar/Simona