Herrejösses Tetz!

Där fick jag kvällens gapskratt.
Vet att det är tragiskt för barnen men det var det tokigaste jag hört. Känner mig chockad men skrattar samtidigt. Stackars ungar.
Jag jobbar ju på förskola och ibland undrar man vad föräldrar sysslar med.

Vi har en pojke hos oss som fyllde 6 igår. Han åker tvillingvagn med sin lillasyster som blir 3 i mars. Saken är det att vagnen köptes för ett halvår sedan, alltså när han var 5,5 år. Vad ska man säga.
Vi har några barn som inte kan leka själva. De har "tråkigt" när de inte blir aktiverade. Då svara vi att då får ni ha tråkigt en stund så kommer ni säkert på ngt snart.
Vi har ett barn som får lägga sig med ipaden i sängen när han ska sova. Flera barn, på lilla avdelningen där jag jobbar, har föräldrar som ligger i sängen och håller om dem i famnen när de ska sova. Resultatet är när de ska sova hos oss måste vi rulla vagnarna hela tiden tills de somnar. Jag har vant av två och ramsar dem men det är en kvar som skriker i högan sky när man stannar vagnen.
Flera av föräldrarna vill att barnen ska sluta sova på dagen när de är två för dem får de inte att sova hemma på kvällen. "Hon är uppe till halv elva"
Jag frågar då hur det går till när de lägger henne. Hela familjen med mamma, pappa, storebror och 2-årig lillasyster ligger i dubbelsängen tillsammans och läser, sen släcks lampan. Tjejen springer upp och ner och tänder och släcker. Nu ville föräldrarna att hon skulle sluta sova hos oss. Hon är på dagis mellan 9-17 VARJE dag. Jag opponerade mig faktiskt ordentligt och sa att hon behöver åtminstone sova 1 timme.
Tycker det är konstigt att man inte ändrar taktik när man ser att något inte fungerar.
Jag "vågar" bara skriva sånt här på interna eftersom flera föräldrar vet att jag är aktiv på forumet. 8)
Förlåt nu kapade jag tråden rejält.