Liten 2 år och 8 månader.. sovit som den prinsessa hon är smärtfritt men nu har jag sett ngt som jag inte är van vid alls och behöver råd och stöttning ( kanske framför allt).
Lägger henne 19 och det är och sällan/aldrig problem.
Igår vaknar hon av lite hosta och ropar lite gnylandes på mig. Jag går in ( ...!!! men när hon aldrig vaknar gör jag som alla andra.. undrar va sjutton.. så man vill ju kolla). Hon dricker lite vatten och jag ramsar ut. Hon sätter igån efter 10 min igen. Ska snyta sig!
Jag går in och hon är ju pratbar så jag säger att nu är det natt och man ligger inte å ropar så här och hon svarar med ett " okeeej".
Men hon fortsätter och fortsätter och eskalerar i gråt och skrik.
Jaaaag vill inte , jaaaag vill inte.. mamma komma in nu , mamma komma in nu.. om och om igen. Vid 21 så sätter jag mig och tokramsar utanför hennes dörr med målet att få sista ordet. Det får jag! 22.20.
1 i natt börjar det om och jag går bara upp och ramsar utanför hennes rum bestämt och med ATTETYD.
men icke, här börjas det igen.. " maaaammmma komma in .. Maaaammma komma in i stor gråt.. ". Jag går och lägger mig igen och försöker uthärda. På natten händer ingenting. Hon blir sorgsen och 2 klarar jag inte mer ( jag gjorde verkligen inte det) . Hon fick komma till mig
" jag skrek, mamma kom, jag fick sova i mammas säng"
jag pratade med dagis och frågade om hennes dagssömn och även fast jag sagt max en timme sover hon 1,5h . Jag har väl tyckt att hon varit VÄLDIGT pigg på eftermiddagarna. Hon som förr varit så trött innan läggis. Dock har hon alltid lagt sig fint utan några som helst protester.
Nu sa jag till dagis att idag får hon bara sova 45 min . ( även om hon kommer vara trött). Tror ni det kan vara det??
Lite råd inför kommande kväll / natt. Ska jag i mantra ramsa eller ska jag bara ramsa x4. ?
Förstår det kan vara trots här. Och här har vi en dam med envisheten själv.
Kram Mian