Fnurra med varma nätter och en pratkvarn till mormor

Bellan

Re: Fnurra med varma nätter och en pratkvarn till mormor

Inlägg av Bellan »

:cry: Samma trassel i natt också. Hon vaknade när jag skulle lägga mig vid 23.30 och sen höll hon på till kl 02! Jag ramsade först, avvaktade och sen fick jag diskussionramsa i flera omgångar. Tillslut somnade hon vid 02!

I morse fick hon sova marginal kvarten till kl 07 (och det gjorde hon för en gång skull). Så jag beslutade att vi skulle ställa om klockan för henne idag. Dels för att det är dumt att minikura för att sen ändra på schemat när kuren precis är klar och dels för att jag har mina föräldrar är här i helgen och då kan jag få hjälp med avlastning. Dagen gick ok, hon var sååå övertrött och hyperaktiv på kvällen och nu ligger hon och pratar lite för sig själv. Jag flyttade varje måltid 15 minuter och det vara lite krångligt för mig att komma ihåg tiderna (skrev en fusklapp ;) ) Men imorgon ska det nya schemat (det gamla + 1 timme) vara på plats igen. Och då är det bara att hålla tiderna till minuten. Och om en vecka så simsalabim så är vi tillbaka på våra vanliga tider igen ;)

/Bellan
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
Bellan

Inlägg av Bellan »

En uppdatering: Natten har gått bra. Hon vaknade en gång men somnade om efter en stund och sen sov hon hela natten. Hon vaknade kl 07.03 och låg och pratade tills jag tog upp henne 07.45 med ett stort God morgon! Fast hon vaknade tidigt så är hon tillbaka i samma rytm som innan vi ställde om klockan verkar det som.

/Bellan
Liten, nyår -18
miniz

Inlägg av miniz »

Bra jobbat. En grej som du fàr vara försiktig med är att gà i diskussion för ofta pà natten. Vänta och se om hon klara sina uppvak själv sà det inte blir överkoncentration (som är ett annat träsk det är lätt att falla i).

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Bellan

Inlägg av Bellan »

Tack! Ska akta mig för alla träsk ;) dom är inge vidare ;)

Dagen har gått bra men hon var fruktansvärt trött vid middagen, för att inte tala om efter maten. Om någon dag är vi ifatt med schema ändringen.

Plus att jag insåg att jag kommer få sovmorgon i en hel vecka (innan jag själv ställer om klockan). Och sambon kommer få mer tid med henne när han kommer hem från jobbet. Inte så dumt :wink:
/Bellan
Liten, nyår -18
Bellan

Inlägg av Bellan »

:oops: Nu kommer jag med en fundering till :oops:

Det gick bra att ställa om klockan, tog 3 dagar :D

Tyvärr hänger de där tidiga mornarna i sig. Hon vaknar kl 7-7.15 varje morgon fast hon ska sova til 7.45. Tidigare har jag låtit det vara och så har hon fått sova 2h mitt på dagen. Men nu med tidsomställningen som vi gjorde tog jag tag i det och har kört stenhårt på 1 1/2 timme på vilan. Men som sagt hon vaknar ju fortfarande 30-45 min tidigt på morgonen :-k . Så frågan är, hur gör jag? För hon får ju för lite sömn nu och det märks på hela ansiktet (trött under ögonen och gnällig/uppe i varv innan vilan och på kvällen) :-k Ska jag gå tillbaka till 11-11,5h på natten och ha 2 på dagen?

/Bellan
Liten, nyår -18
miniz

Inlägg av miniz »

Hej!

Om det passar för er med tvà timmar vila sà kör pà det. Om nàgra mànader kan du justera schemat om det känns sà.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Jag håller med miniz! Man bör ju också ta hänsyn till barnets preferenser då man gör schemat :D
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"