Emma har sovit som en klocka nu i ett par månader men nu känner jag att det är dax att dra ner på dagsömnen!
Anledningen är att hon under en veckas tid har vaknat mer än en halvtimme innan utsatt tid på långluren varje dag i princip och 10 minuter innan på båda 45-minutrarna.
Jag har sökt på forumet och det "vanliga" brukar vara att nu lägga sömn
10-12
15-15.45,
Innan första sömnen lägga in ett mellanmål? Är det någon som har lite tips att ge mig angående det här på mattider för det är dom jag klurar lite över nämligen.
Sen undrar jag vad ni tycker om att ändra schemat från i morgon? Vi åker på äventyr på annandagen men bara till min pappa där hon har varit flera gånger så det är inte en helt ny miljö för henne.
Hellre det känner jag ändå än att hon inte sover någon lur som hon ska. Nu när hon vaknar är hon aldrig ledsen utan ligger och pratar, är tyst, pratar lite till. Ibland är hon ledsen när hon vaknar men det hör till ovanligheterna. Nu tar hon också ca 5-10 minuter på sig att somna in på dagarna vilket inte har behövts på länge. Igår när hon skulle sova kväll var hon ledsen och arg i 10 minuter vilket inte heller har hänt sen jag vet inte när så något är i görningen
Kramar och god jul