Kissar medvetet på golvet

Samtalsforum med barnen i fokus
Rosine

Re: Kissar medvetet på golvet

Inlägg av Rosine »

Hej Clara Cecilia, det lugnar mig att höra att det kan ta några veckor. Jag gör likadant som du säger när han kastar något på golvet vilket händer ytterst sällsynt. Ibland känns det att nästa hela hans trotsande fokuseras på detta kissande… Hans nyaste uppfinning är att fördela kisset på fyra olika ställen.
Hos mig torkar han nu upp utan protester. Jag ger honom en skurduk, så han torkar upp, han ger mig duken, jag ger honom en nytt och sköljer den smutsiga duken osv. Men kanske hjälper jag fortfarande till för mycket. Kanske måste jag låta honom göra ALLT. Inklusive att skölja duken. ??
Han kissar ute ganska mycket. När vi är på väg förstås, men det finns också ett hörn i trädgården där han får kissa när han leker där. Det underlättar ju för alla.
Rosine
Storebror Augusti 2008, sömnkur mars 2009
Lillasyster Maj 2010, standardmodell
Rosine

Inlägg av Rosine »

Kan meddela att sonens golv-kissande har nu upphört (eller pauserar?) sedan mer än en vecka tillbaka. Sista förändringen in min strategi var att jag skärpte till rösten när han fick torka upp. Alltså, ingen trevlig samarbetesröst utan mera bestämt och liiite barsk. Vet inte om detta var det som gjorde honom att sluta. Kanske fick han själv nog av att torka vid fyra olika ställen ...
Rosine
Storebror Augusti 2008, sömnkur mars 2009
Lillasyster Maj 2010, standardmodell
Clara Cecilia

Inlägg av Clara Cecilia »

Hej!
Det var exakt samma här - inte sträng arg röst utan en bestämd. Och så torka, torka, torka. Sen hittar dom på något nytt :lol: .

Kram Clara
Mamma till V 2008, L 2010
Tetz

Inlägg av Tetz »

Åh vilken bra tråd! Precis vad jag behöver just nu. Dock skulle jag se det som ren lyx om det var golvet som kissades ner :lol: för här väljs sängar och soffor. Lite svårare att torka, men principen är ju densamma.

Kram på er :heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"