Isak sover 90+45+30.
Första luren somnar han oftast lätt till. Ofta vaknar han sen efter 30 minuter och sen får man dra vagnen konstant. Stannar man vagnen vaknar han ofelbart efter några minuter. Andra gånger sover han lite bättre, men sista halvtimmen gäller i stort sett alltid konstant vagning.
Andra luren sover han oftast bara 30 minuter av.
Tredje luren sover han 20-30 min.
Det är ju främst första luren som behöver kuras, som ni ser. Jag tänkte göra så att jag lägger honom i vagnen i uterummet. LÄgger en filt över sufletten för att skärma av. Drar några tag (som besked) och säger ramsan (vilket är nytt, vi har bara natt-ramsa hittills). Sen låter jag honom vara och han kommer säkert somna rätt snart, det brukar han ju. När han sen vaknar efter 30 min (glad) så sticker jag ut huvudet och ramsar igen. Sen låter jag honom vara. Här vet jag ju inte hur han "brukar" reagera. Men vid totalkris så drar jag vagnen och ramsar ut (dvs in
Ligger han vaken så får han göra det. Så länge han inte är lessen så låter jag honom vara tiden ut. Blir han jättelessen ramsar jag och vid totalkris vagnar jag (kort). Ligger han vaken länge och sen somnar om ger jag honom mariginlakvart.
Synpunkter och reflektioner? Det enda jag känner mej liiite osäker inför är om han skriker och inte slutar. Men jag kör väl på som när jag kurade på natten.
En parentes är att läggningen idag var katastroffal. Jag fattade först ingenting, det brukar inte vara några som helst problem, han brukar ligga och snacka och gnöla och somna på max tio minuter. Ikväll tog det 35 minuter och han skrek så jag fick gå in och lägga tillrätta tillslut, det han jag inte gjort sen första kurnatten... Jag ramsade först, men han svarade inte alls på ramsan (har han glömt den tro, den har ju inte behövts på länge. fast vi ramsar ju fortfarande när vi lägger honom, som besked). Hur som helst så somnade han när jag lagt tillrätta. Han vaccinerades idag, så jag gissar (och hoppas) väl att det hela beror på det.