Mörklade ordentligt i natt. Hängde upp mörk filt i gardinstången.
Nej inte så förtjust i att dricka något till maten. Gillar vatten, men vill inte ge för mkt vatten. Några sug kall ersättning går ner för att jag har bytt till en roligare flaska som hon ibland fått kallt vatten i.
Nej, det har inte varit mkt trädkramande här!! Det måste införas genast!
Tjejen har varit riktigt trött nu några dagar, vill skylla på att vi var bortresta hela helgen med en annan barnfamilj...
Ingen napp igår eller i natt!
Åt middag igår kl 17...bra aptit.
Ingen nattslurk gick ner 18.30...somnade nästan istället.
Lade henne i sängen, inget skratt, ville bara sova. Somnade direkt 18.40.
Vaknade och småpratade ca 19.20. Efter en stund lite missnöjd, då går jag in och matar i nattslurken (ca 170 ml havrevälling) i mörkt rum och hon somnar sedan.
Vaknar igen 23.00 med att skrika! Mannen går in och försöker lugna. Kanske rap? Tar upp och försöker rapa. (Har ont av rapar på sniskan, vi har alltid behövt rapa ofta) Skriker med lite pauser, men slutar inte. Hunger tänker vi. Matar i ca 170 ml välling. Somnar vid flaskan. Lägger ner sovandes i sängen.

Vill tillägga att vi aldrig har väckt för mat. Senast vi gav mat på hennes natt var när hon fortfarande åt nattmål. Sedan hon slutade med nattmål (ca 2 veckor sedan) vet vi inte vad vi ska göra när hon vaknar på natten

Det är igentligen det som är hela vårt problem kom jag på nu.
Vaknade igen kl 4 med skrik! Jag avvaktar. Nu vet jag att hon inte kan vara hungrig. Ramsar utanför dörren. Går till slut in. buffar lite. Hon ser trött ut. Går ut. Hon somnar!
Hör henne prata 05.55. Det blir värre och värre. Ramsar 06.10. Reaktionen blir ÄNNU värre. Hon tar sats och så var det igång. In går jag buffar och hjälp. Försöker lugna. Tar upp och hon lugnar sig och somnar nästan. Lägger ner, men så var det igång igen! Försöker lugna och går ut med ramsan.
Det här var det värsta ever! Hjärtskärande. Detta har vi aldrig varit med om. Inget hjälper.
06.30 vi gör morgon! En rödögd tjej fattar nada.
Mamma och pappa låtsas som ingenting, men är igentligen förskräckta!

Vad ska vi göra
Jag har ju AWs böcker, men mest haft dom lite vid sidan om. Jag tänker att vi måste verkligen läsa på om verktygen för att vara beredda till natten när hon vaknar.
Hon verkar inte alls varit rädd tidigare, men i morse undrar jag om hon kanske var det. Hon var ju nöjd i min famn, men vägrade läggas ner i sängen. Har vi släppt in en varg i hennes säng nu?
Åt bara halva vällingen i morse, så vaknade antagligen inte av hunger iaf.
Stensover nu ute i vagnen. Skrek dock när jag lade henne i vagnen i morse! (Hade en period av övertrötthet när hon var ca 3 mån. Då var hon för trött när jag lade henne i vagnen och då skrek hon också).

Så känner jag nu.