Min lille Ers Majonäs är snart 10 månader och just nu samsover vi, ammar på natten...awww, JAG VET!!! Han skulle ju sova i sin säng och han skulle ju inte amma på natten - vad hände?!?
Nu har vi efter mycket efterforskning och massor av läsning bestämt att han ska kuras efter jul då vi kommer ha en månad utan nått inbokat.
Vår son har alltid varit svår med maten. Han hade svårt att lära sig att matas med sked. Han har ALDIG ätit en hel barnmatsburk nånsin. Han äter gärna, men får inte i sig så stora mängder att han blir mätt - trots längre sittningar än Nobelmiddagen typ
Nu har han äntligen börjat äta mer, men vi får inte mata med sked utan han ska äta mat som han själv kan plocka med och han blir ju inte mätt i slutändan. Vi har försökt ge flaska som komplement till amning men han har aldrig fått kläm på den trots att vi snart provat varenda upptänkligt märke som finns...*suck* Ingen napp heller för den delen.
Vad tror ni jag kan förvänta när han kuras med tanke på vad vi har att jobba med?
Han sover 11-12 timmar per natt med avbrott för tutte...mellan 1-5 ggr per natt. Ibland så vaknar han ju 5 ggr innan vi ens gått och lagt oss, han har ju inte lärt sig att somna om själv utan mamma måste komma och putta två ggr i rumpan så kan man somna om! Men ibland så vaknar han inte alls på kvällen! Han behöver dock inte bröstet för att somna om, vilket ju alltid är nått!
Han sover två bra tupplurar på dagen varav den på eftermiddagen alltid i vagnen. De brukar ligga på mellan 2-3 timmar sammantaget så det funkar bra!
VI har ju försökt dra ned på amning på olika sätt men han äter inte ens vanlig mat efter att vi nekat tutte i 7 timmar... kommer han äta bättre och kanske trappa ned på bröstet när vi kurat honom? Kommer matfrågan bli ett problem tror ni? Tips kanske? Finns det någon annan som haft liknande problem och kurat sina små tutt-natt-suddare?