vår lillaiflocka är standard-metodad från att hon var 3 veckor.
Hon har aldrig haft större prolem med sömnen förens fram till nu.
Hon ar varit en säker sovare sedan start och har fram till 4 mån somnat prick kl 21 utan problem och vaknat 07. Nu när hon fyllde 4 mån ville vi korta ner kvällstiden och ha 12 timmars nätter dvs 19-07 och började gå efter Torsmammas exempel på SM schema för en 4 mån.
Men här började strulet. Vi har svårt att få henne att somna kl 19 och vagnar och ramsar i säker 30-40 min innan hon somnar sen vaknar hon kl 06 varjemorgon. Vi har försökt att vagna och ramsa om , men det funkar inte. Det är inget panikskrik hon tar till med utan det startar med joller som blir lite gnölande och sen mer skrik.
Jag funderar på om det kan vara maten allstå at hon vaknar och är hungrig 06, eller vad tror ni? Och vad kan de struliga kvällarna bero på?
Jag ammar henne ff på dagarna men hon för ersättning babysemp 2 ca 260 ml innan hon somnar. Jag skulle vilja ge henne välling men hittar ingen för 4 mån. Kan man blanda ersättning med 6 mån välling? Är rädd att hon kan få ont i magen utav det? Jag tänkte även testa och ge henne ersättning varje mål även på dagen och bara amma henne på morgonen?
Vi har börjat testa smakisar , men hon äter inte så mkt ännu att det känns som att det mättar.. (hon får smakis varje lunchmål kl11)
Tack för svar