Hej alla

hoppas ni haft en bra sommar 8)
Det var ett tag sen. Allt fugerar bra för oss och vi har haft en en härlig sommar, lite för varmt ibland doch så det har varit svårt att vara ute. Alfred blev även förkyld i somras och sov jätte dåligt på nätterna och ville bara vara i famnen på mig eller pappan. Men sen blev han frisk och allt blev som vanligt...

Nu börjar han bli mer och mer rörlig men det går inte fort nog tycker Alfred som blir frustrerad för att han inte kan krypa...
Stackars dom barn och föräldrar som inte sover på nätterna, det är ju värsta tortyren att inte få sova
Nu till mina frågor jag har dragit ner lite på sömnen på dagarna då Alfred ju nu är 6,5 månad så schema jag gjort ser ut enligt följande:
07.00 Godmorgon, amma + välling
09.00 Sova 45 min
10.30 Lunch
12.00 Sova 2 h
14.30 Mellis gröt
16.15 Sova 20 min
18.00 Middag
18.45 Välling
19.00 Godnatt

Problemet är att sista luren funkar ibland, innan hade jag en 45 min lur och det var samma då det bara strular så nu funderar jag på att skippa den 3:e luren och gå till 2 lurar istället. Jag har kollat på Torsmammas SM översikt men tycker det blir svårt om maten skall ligga var 4:e timme. Hur ska jag göra?

Skall jag lägga middagsluren kl. 10.00 i 2 h? hur blir det då med lunchen, då blir det ju 5 timmar mellan frukost och lunch?

Dessutom så undrar jag vad jag ska ge till frukost när jag slutar amma, ammar knappt nåt och en flaska välling känns lite lite som frukost?

Som mellis har jag nu gett gröt (barnpulvergröt) med katrinplommon, nu helt plötsligt vill han inte ha gröt, ska jag kanske prova med havregrynsgröt istället eller vad skulle man kunna ge här istället?