Är helt ny här men hoppas kunna få hjälp med några funderingar.
Jag har en son som är ganska precis 3 månader. Jag har utgått från SM sedan han var ca 1 månad. Har gjort om scheman utefter att han blivit mera aktiv och mera kvällstrött. Fram tills för 2 veckor sedan hade schemat 5 mål, han sov då hela natten (från 20.00 fram till 05.30) men eftersom det 4:e och 5:e målet mer och mer gick ihop då sonen inte ville sova sista gången och då blev övertrött gick jag över till ett nytt schema med 4 mål och han fick då lägga sig lite tidigare (läste om det i BB att man går över till 4 mål vid 3-4 månaders ålder). Det som nu har hänt är att han nu brukar vakna redan vid 03.30-04.00 och vill ha mat, sen somnar han om och vi går upp 05.30 (får ofta väcka honom då).
Schemat som vi följer nu ser ut så här:
05.30 Godmorgon, mål 1
07.30 Sova
09.30 mål 2
11.30 Sova, promenad
14.00 mål 3
16.00 Sova
17.00 mål 4
19.00 Godnatt
03.30 Nattmål
Alltså nu sover han 8h innan han vaknar på natten och vill ha en slurk, innan sov han 9,5 eller upp till 10 timmar.
Nu till mina frågor, får han för lite mat under dagarna?
Han har dessutom börjat skrika och spjärna emot innan amning (nästan jämt) han lugnar sig efter ett tag och äter då. Beror detta på att han är mera intresserad av alla saker runt omkring? (Upplever att det är lättare att amma honom liggandes i sovrummet där det är mörkare än i t.ex. vardagsrummet sittandes).
Hoppas på att slippa kura, han somnar så bra och håller sig väldigt bra till sitt schema.
Är detta övergående och han kommer snart börja sova hela natten igen. När han övergick från 3 till 2 nattmål och från 2 till 1 nattmål hände det bara automatiskt.
Tack på förhand!