Mörkläggning

miniz

Re: Mörkläggning

Inlägg av miniz »

Hej. :D

Pà dagen kan det gärna vara lite ljust för att skilja natt fràn dag. Och som du själv skrev, visar man detta lugnt och säkert som om inget hade hänt.

Barnen här i huset har sluatat vakna av ljus pà morgonen när de blivit lite större, en sà där tvà tre àr kanske. Kanske innan, jag minns inte, men de slutar iallafall. Som nu lille herr Victor som sover i vardagsrummet med oss (för tillfället), har plötsligt slutat vakna tidigt pà morgonen. Vi ligger där och stör och har fönstret öppet sà det inte ska bli sà varmt och han bara sover. Jippii. Sà kanske innan 2-3 àr dà, han är ju bara 1,5 àr. :roll:

Har du försökt lägga dem i sängarna för luren eller är ni ute och vandrar under lurtid?

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Guldpuman

Inlägg av Guldpuman »

Maja D - Maxat mörker är ordet :lol: men du, skönt att han sover bra i vagnen! Det gör inte B&H fast jag tror såklart att det handlar om att föra in en vana och försöka hålla den tills det fungerar. Det är bara så lätt att vika av mot det som man vet går an. Speciellt nu då det är lite vingligt om dagarna (ångest).
Men det är ju helt galet hur en liten ljusglimt i rummet kan påverka så mycket. Det är som att tända en fackla ifall det blir en liten repa i folien. Så du säger att kardborrband är toppen, det har jag funderat på :D . Nu låter det här kanske lite väl, men, blir det inte ett litet ljusinsläpp mellan kardborrbitarna? Är det därför ni kör på en rullgardin också?
Iaf så har vi nu börjat att införa insomning på vilorna i lite ljusare rum. Har varit en del protester ska jag säga, men nu tycker jag att det har lugnat sig dag efter dag. Jag hänger däremot dit skynket för dörren efter att de somnat. Så att det är mörkt tills de ska vakna. Är lite sådär extra lat och tar en sak i taget :roll:

Miniz - Jamen gud så skönt :!: vilken...frihet! :D och snacka om att den lilla herren njuter av sig själv och sin goda sömn! Imponerande och längtansfullt. Jag kan tänka mig att det bara är att vänta tills de blir lite äldre....och sen vips så står man där och undrar när barnen ska vakna egentligen?! :mrgreen: skönt iaf att jag inte längre är så stressad över mornarna. Vi ligger och flinar lite i vår säng när vi hör hur de börjar gnuffsa runt.
Vi lägger dem alltid i sina sängar under långvilan. Den korta brukar varieras och där är vagnen inget problem. Fast jag gillar verkligen att komma hem efter en tur i parken och äta en 2:a frukost så den får gärna vara hemma :D Men en långvila i vagnen blir snarare 40 minuter och det säkert pga den dåliga komforten. Vår vagn håller på att gå sönder så om vi nu får för oss att köpa en ny istället för att laga den för 2:a gången så blir det en med fullt liggläge och bredd. Så har de det lite mysigare... Men hemma i sängarna går vilan jättebra. De sover hela tiden och jag väcker nästan alltid! :D
Bibbi & Harry
Födda 101022
Guldpuman

Inlägg av Guldpuman »

Men som sagt...bara om det är kolmörkt då...under långvilan alltså..
Bibbi & Harry
Födda 101022
MajaD

Inlägg av MajaD »

Ja, det är därför vi har rullgardinen också. Med båda i kombination får vi det riktigt mörkt. Man kan säkert få till det ännu bättre om man sätter kardborrebandet som en remsa exakt runt hela, men jag satte små bitar här och där dock ganska många för att orka hålla uppe tyget. Man kan se att det är lite ljusare på sidorna om fönstret men det är absolut inget som lyser upp rummet såsom det gör genom dörrspringan. Om man inte täcker för dörrspringan kan man i sonens rum se konturer av möbler när ögonen väl vant sig vid mörkret. Nu när vi har både tyg mot fönstret och rullgardin samt skynke för dörren så ser man ingenting. Och sonen sover hur bra som helst :D
Son född 13 juni 2010
Son född 3 augusti 2013
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"