hej..
tänkte skriva lite hur vi har det..
Men först kommentera ditt inlägg.. Du skrev att du tog upp henne pga av hon var förkyld.. Detta är ingen bra idé - du "räddar" henne från sängen och det är ju inte bra. Se till att allt är i sin ordning då du lägger henne och ta inte upp henne före det är morgon. Att hon vill ligga och suga och suga på kvällen kan ju ev. betyda att hon får lite för lite. Eller så vill hon bara ha lite närhet. Om du tror att hon får i sig för lite så Vilken ersättning har du provat med?? Kanske du kan byta sort - eller kanske du kan börja ge henne banan el. potatis på dagen ? AW skriver ju att babysar inte skall vara i famnen annat än när man trasporterar eller kelar med babyn.. MEN visst är det mysigt att ha en lite sömnig flicka i famnen på kvällen

För oss brukar det vara så att när tjejen är trött börjar hon gråta då jag sätter ner henne. Hur ser ert schema på dagen ut? Får hon tillräckligt med sömn? som du säkert märker bollar jag med en massa tankar..
Nåja
Så här ser våra kvällar ut. Tjejen är snart 4 mån - men så här har det varit sen hon var 2,5 mån. Tjejen sover en 45-min lur mellan 18.15 och 19.00. Jag väcker henne oftast kl 19 och då ger jag henne att äta direkt. Ibland äter hon kort (10min) och ibland äter hon länge typ 45 min. Jag brukar rapa henne då hon själv bryter, sen testar jag om hon vill ha mera och låter henne alltså äta så många gånger hon själv vill ha.
Då hon ätit klart brukar jag ofta ha henne i famnen och jag umgås med henne - men har jag själv något som måste göras tar jag med henne och gör det (typ laga mat, äta, hänga byke osv...) ibland brukar jag också sitta och titta på tv.n och då får hon sitta brevid mej i soffan. En del kvällar badar jag henne och då gör jag det nu.
Då kl är halv 9 brukar jag ge henne mat igen. då hon bryter rapar jag - byter blöja och byter till pyamas och ger henne att äta igen. Nu igen ger jag henne så länge hon vill ha - men då jag märker att hon bara äter några tag och sen börjar titta runt brukar jag bryta. Då antar jag att hon är mätt.
Sen rapar jag henne ordentligt igen och efter det sätter jag henne på rygg i sängen. Nu har jag henne och skratta... hon är ganska svårflörtad så jag gör verkligen mitt bästa för att få henne att skratta. Ibland skrattar jag också med henne i soffan eller någon annanstans - men skratta bör hon

Då jag anser att hon skrattat tillräckligt sätter jag henne på mage i sängen, släcker lampan, sjunger en kort godnattsång, ramsar och går ut.
Ofta somnar hon på några minuter. Förr grät hon lite innan hon somnade men nu så somnar hon lugt in utan några protester. De e skönt.
Så här har vi det. Hoppas det kan vara till inspiration, ha de gott.
kram
annars - ensamleken bör vara på morgonen;)