Mysigt att sova i samma säng

Sagt och gjort. Vi flyttade in den andra sängen. Storan hjälpte till och skruva och greja. Första kvällen gick bra. Lillan somnade snabbt och lätt och storan fick lägga sig en halv timma senare. Jag var rädd att dom skulle störa varandra. Ha svårt att somna tillsammans. Lillan vaknade 06.15 vilket var lite tidigt tyckte jag. Väckte storan som somnat vid 20. Bara 10h sömn med andra ord. Men, men. Lillan var lite missnöjd först men storan pratade med henne, då blev hon glad.

Jag tog upp dom vid 06.40.
Sen på långvilan hade lillan svårt att somna. Tiden gick och storan skulle lägga sig när lillan hade somnat hade jag tänkt ut. La storan innan lillan somnat. Dom grejade runt lite, sen tyst. Känns som om lillan blir lugn av storans närhet
Idag på kvällen samma sak. Lillan svårt att somna, lite lätt kaotiskt kändes det. Den där känslan av att hur löser jag det här nu då. Om båda skriker och är missnöjda. Men väntade och lät dem hållas, vänta in, se om dom kunde lösa det själva. Dom höll på ett tag. Lillan blev tyst när storan var missnöjd. Sen pratade storan med lillan och dom somnade nog innan 20 nån gång.
Jag försöker tänka i ett längre perspektiv att dom får möjlighet att bygga sin relation. Lära sig vid varandras ljud och nya situationen. Mer än att känna stress över sömntimmar hit och dit. Man kan ju alltid backa som SusanD så klokt skrev. Och vad gör några veckors dålig sömn när man har en fin relation till sin syster
Fortsättning följer..