Hej hopp här kommer hjälpen!
Upp med hakan, ni har inte förstört något alls bara hamnat lite utanför banan om man så säger. Och det går fint att ta sig upp igen om man ger sig den på det.
Men man måste bestämma sig för hur det ska vara, ska hon sova på mage (vilket jag absolut rekommenderar för att få en riktigt god sömn) vilka tider ska hon sova, behöver ni repetera verktygen osv. Tänk igenom det hela och sen bestämmer ni er och så sätter ni igång.
Zoidy skrev:
Har vi pajat det för gott?
Naturligtvis har det inte pajat för gott, absolut inte.
Zoidy skrev: Var har min säkra sovare tagit vägen?
Hon finns precis framför dina ögon men hon ställer frågor som ni besvarar helt upp åt väggarna. Hon frågar; Är det verkligen sant att jag ska sova här och nu? Ni svarar; Äh, ja jag hade tänkt det, vill du inte, oj jag kanske ska bära runt dig lite??? Hon svarar; JA bär mig för det verkar ju livsfarligt att sova här!!!
Zoidy skrev: Hur gör vi för att reparera skadan?
Använder er av de verktyg ni har - buffning och RAMSAN som är det allra viktigaste verktyget. Ni ska övertyga big time så hon verkligen litar på att det ni säger är sant.
Zoidy skrev: Hur får vi bort vargarna?
Skjut dem! Och tro på er själva. Lilla barnet mår allra bäst av att sova. Ändra inte på era rutiner, besvara istället hennes frågor med hjälp av verktygen och då måste ni verkligen övertyga henne, när ni gjort det kommer hon bli nöjd, somna och nästa gång kommer hennes frågor vara mycket färre och inte så högljudda.
Zoidy skrev: Ska jag hålla mannen borta ifrån nattningar ett tag tills läget har (förhoppningsvis någon gång) stabiliserat sig?
Hur gör ni andra med nattningar, går det lika bra för era respektive som för er?
Jag skulle absolut inte hålla mannen borta. Hej och hå, var bara överens om vilken strategi ni ska använda så ni är överens och sen låter du honom genomföra när det är hans tur. Jag kan lova att han kan det där lika bra som du eller ännu bättre om du inte lägger dig i och rättar. Talar av egen erfarenhet för jag har en förmåga att lägga mig i i tid och otid vilket förvirrar både små och stora.
Sätt igång, skärp till er och jobba hårt för ni kan det här, allihopa.
Kram Susan