Tackar för bra och fina svar...men måste tyvärr tjata på lite i samma spår här...det börjar bli en ohållbar vardag här i skogen

Hoppas ni rara på forumet orkar med oss
Ingen av dagslurarna funkar, hon vaknar oftast i 20 eller 45-skarven och somnar sen inte om. Jag tror att vi fixat några sovvargar och fastnat i ett vagnings/napp-träsk men kommer inte ur det
Om en vecka är lilltjejen 3mån. Hon borde kunna somna och somna om själv. Jag ska bara vagna lugn, inte till insomning. Skaka handtaget som signal. Ok. Men hon varvar upp, ilsket, förbannad, så himla snabbt! Jag hinner inte ens gå från vagnen! Här blir jag så osäker. Kommer inte vidare. Är det en uthållighetsgrej? Kan jag för att få ordning och ge besked få vagna-skaka handtag-gå ifrån ½min och sen börja om med vganing igen en hel 2h-lur? (all min erfarenhet på området är SHN-kur vid start 5mån)
Borde vi kasta nappen? Hon behöver den egentligen inte för sugbehov, men tycker den är jättemysig att snutta på...tills den trillar ur...då blir hon förbaskad! (har använt napp för att förlänga nätter och dagslurar)
Kvällen är fortfarande ett mysterium...tuttar fint efter em-sovet (17-17.45), pigg och glad 1h, sen bad och pyjamas följt av matvägran! Somnar efter 4min vagning. Väcks efter 5min, tuttar fint men har sen svårt att somna för natten kl20 enl. schema. Kan ta 1-2h innan det är natt. Nätterna blir bara kortare. Gissar att jag måste skippa 5min-luren, men är rädd för en tgnällig kvällskvist, följt av trugande och inget ätande, läggning enligt schema och ännu kortare nätter då hon inte ville äta innan läggning.
Upptäcker när jag läser mitt inlägg att jag inte har tydliga frågor, ber om ursäkt för det, detta är mer ett litet rop på hjälp...(kanske jag och lilltjejen får hänga på till Gastsjön efter sommaren som barn med alvarliga sömnproblem...

)
Tacksam för råd om att styra upp dessa onda cirklar

...och kram till dig som orkar hjälpa oss