Ja du, morgonstund har guld i mun - Sofia började prata och gick på i sitt soligaste humör redan vid kvart över sex. Tog upp en glad unge strax innan sju som är hennes morgontid. Natten har som för det mesta varit rätt lugn

. Lite protester vid 01.00 som en ramsa snabbt fixade. Sedan lite nya protester vid vargtimmen - tog en ramsa eller två - och sedan löste hon det själv. Såg på morgonen att hon lyckats trassla in sig i pyjamasen på ett obegripligt sätt

, men det verkade inte ha stört henne nåt nämvärt.
MEN läggningen...
Tog fasta på råden från detta underbara forum, och överfokuserade inte på hjärtegullet. Massor av skoj innan inträde i sovrummet - hon var

- men blev omedelbart orolig. Jag lade henne bestämt ned och rätta till vad som rättas till bör, med ett leende på läpparna. Solfjädrade och gick ut med ramsan. Direkt blev hon upprörd. Ordentligt upprörd. Jag tog till en ramsa då det verkade eskalera men den tar inte alls vid läggning. Efter ganska lång stund - kanske 20 min - och summa 3 ramsor - var hon mer upprörd än jag någonsin hört henne. Ett mycket högre/ljusare röstläge och snyftande när jag till slut gick in. Kort in, ut igen, och fortsatt kris. Mycket jobbigt....
Hon somnade trots allt ganska snabbt sedan - och har som sagt sovit som en ängel O:) (på natten verkar ramsan ta bättre). Hoppas att detta inte ska fortsätta - för det fixar jag nog inte. Jag hoppas att det är tillfällig kris. Är bara rädd att jag inte hjälper henne rätt och att slutprodukten blir en eländigt uppgiven "5-minutersbebis"! Min stora skräck.... 8-[
Långt blev detta - men om man släpar ut trollen i solen så har jag hört att de brinner upp - eller hur det nu var
Kram på er alla modiga och duktiga föräldrar.