Hej hej!
Idag skriver jag min rapport om hur det har gått.
Skulle väl kunna säga att det är katastrof på dagarna!
Men på nätterna går det huuur bra som helst!
När eller OM han vaknat så har jag bara ramsat från vårt rum och så har det blivit tyst igen. Detta har i så fall hänt mest under vargtimmen. (tror faktiskt bara att han vaknat 1-2 gånger innan vargtimmen) Han kan ha vaknat redan vid halv 7 någon dag men varit glad i sängen. Om jag har märkt att han börjat bli lite grinig har jag bara ramsat och han blivit nöjd med det.
Just idag så protesterade han lite mer än vanligt vid läggningen. Det har blivit så att lilla pappsen inte har varit så delaktig i det här men jag vill ju att han introduceras och det var han som tog den idag. Vet inte om det påverkar. Att Elliot kanske vill fråga honom om hjälp istället. Dock tog jag över... Lilla pappsen verkar inte ha nerver för det här...

Det roliga är att denna "lilla pappsen" ser inte så liten och vek/snäll ut som han verkar.
Jag har gjort noteringar sedan i måndags på hur det har gått vid dagslurarna. Detta för att jag vill att ni ska få en klarare bild över hur det går. Och kanske kan hjälpa mig med råd.
Måndag:
09:00 Sovdags.
Buffa kort och ramsa ut.
09:06 Ramsa x4.
Skriker riktigt högt. Sätter på hög musik.
09:10 Ramsa x4.
09:13 Musiken på normalt läge. Tyst.
12:30 Sovdags.
Buffa kort och ramsa ut.
Tyst.
12:32 Börjar skrika. Ramsar x6 och han lugnar sig lite men skriker men inte så högt och mycket.
Musik på normalt läge.
12:39 Låter men bara lite.
Men började skrika...
12:40 Ramsa x4. Tystnar. Men börjar snart skrika igen.
12:48 Skriker fortfarande. Ramsar x8. Tystnar, skriker men tystnar igen. Musik på normalt läge.
12:58 Tyst.
Tisdag:
08:53 Sovdags (börjar något tidigare)
Buffar kort och ramsa ut. Han är på väg att bli arg men jag ramsar en gång till.
09:00 Arg, tystnar, arg, tystnar, arg, tystnar osv.
09:06 Fortfarande samma sak. Ramsa x4.
09:13 Fortfarande samma sak. Ramsa x8.
09:20 Sover fortfarande inte.
09:26 Tyst.
12:30 Sovdags. Ingen musik denna gången.
Buffade inte. Tänkte testa det. Ramsa ut.
Ligger och pratar lite. Får för mig att säga ramsan för att liksom bekräfta att det är dags att sova. Skulle antagligen inte ha gjort det...

12:40 Låter lite och ger ifrån sig ett skri.
12:43 Börjar skrika. Ramsar x8. Tystnar men börjar skrika.
12:55 Skriker fortfarande men nu låter han mer ledsen.
13:03 Går in och buffar tills han blev lugn. Började skrika så fort jag gick ut.
13:09 Ligger och snyftar.
13:14 Tror han sover men han ligger och gör små snyftningar.
13:19 Ligger och snyftar. Är osäker på om han sover.
13:36 Snyftar inte längre.
13:49 Vaknade (om han ens sov)
Ramsa x4. Tystnade. Skrek till men tystnade. Skrek till och jag ramsar. Fortsätter att skrika.
13:51 Ramsa x4. Tystnar. Skriker. Låter ledsen. Tystnar. Skriker. Ramsa x8 men tystnar inte.
13:55 Tystnar men börjar skrika igen. (Det är dags att sova färdigt om 5 min)
Jag går in och hämtar honom. Jag ställer till med ett tjoheej

och låtsas som ingenting. Han blir glad så fort jag kommer in i rummet.
Onsdag:
09:00 Sovdags. Har varit på BVC så jag vagnar ute. (Det har jag inte gjort innan. Han sitter nu mer så han får ligga på rygg)
Vagnar i ca 5 minuter och ramsa bort.
Väntar i 10 minuter och sedan går jag.

Kom just på att jag inte skrivit om 20 minutarna som han har fått kl 16. Måste ha glömt det. Antagligen för att jag har vagnat honom på utsidan för att jag tänkte introducera honom på det då jag visste att han skulle få bli vagnen denna dagen.
Det har gått sådär.
Det tog upp till 20 minuter någon av dagarna vet jag i alla fall men jag lät honom sova i 20 minuter ändå.
12:30 Sovdags
Buffar ganska länge denna gången, tills han nästan somnar. Det tog ungefär 3 minuter. Ramsa ut.
Börjar låta så fort jag går ut.
Ingen musik idag heller.
12:36 Ger ifrån sig ett litet skri.
12:38 Tyst och ett litet skri

Skri igen, låter dock som nöjda/glada skri.

Var tvungen att kika in för att se vad han gör. Han ligger och pratar och ger ifrån sig små småskrin på mage med huvudet nedåt.

Kan även berätta att han ibland ligger ner och skriker jätte högt ner med huvudet i sängen så att skriken dämpas ner i madrassen och täcket. (han brukar alltid vända sig om och lägga sig uppe på täcket)
12:45 Tyst.
13:27 Vaknar till. Ramsa x4. Börjar skrika men tystnar.
13:30 Börjar skrika.
13:32 Ramsar och han tystnar men börjar skrika igen.
Arg, tystnar, arg, tystnar, arg, tystnar osv.
13:40 Ramsa x8. Tystnar inte.
13:42 Lugnar sig. Snyftar nu.
13:47 Snyftar inte längre.
Torsdag:
09:00 Sovdags.
Buffar tills han blir lugn, ca 5 minuter. Ramsa ut.
Börjar skrika kort efter att jag gått ut.
09:07 Ramsa. Tystnar men börjar skrika. Men han verkar inte skrika lika högt. Verkar lugna sig själv.
09:10 Tyst eller nästan tyst.
09:13 Börjar skrika. Ramsa. Tystnar. Men börjar skrika igen.
09:19 Ramsa x8. Tystnar lite grand bara.
09:21 Låter lite bara men börjar skrika igen.
Lät nu som om han verkligen bad om hjälp. Skriket var vädjande på nått sätt.
Gick in och buffade tills han blev helt lugn. Men började skrika så fort jag gick ut igen.

Vill säga att jag har försökt att inte buffa men då börjar han skrika innan jag ens hinner resa mig från sängen.
09:30 Skriker fortfarande.
09:33 Han är jätte, jätte arg.
Tystnar lite.
09:34 Ramsa x8. Tystnar inte alls.
09:43 Skriker fortfarande
(dags att vakna)

Jag går än en gång in med ett tjoheeej

och verkar oberörd och han lika glad som sist.

Han snyftar ju men hans argsinthet eller ledsamhet verkar som bortblåst...

Jag hade tänkt att vara hemma hela veckan men pallar inte detta kände jag så jag åkte hem till mamma/mormor.
12:30 Sovdags. (det finns resesäng och kolsvart rum hos mamma/mormor)

Jag kände att jag inte orkade gå igenom denna process igen så jag lät honom somna i min famn. Vilket han brukar göra på 2 röda när han är trött.
(Precis som han vill göra nästan varje dag men jag håller honom vaken tills det är dags att sova om jag inte ger honom en 5 minutare i min famn).
Gick och la in honom i sin säng på mage precis som vanligt och han sov gott ända tills det var dags att vakna kl 14 igen!!!

När det var dags för sin 20 minuters lur så lät jag honom göra samma sak.
Nu känner jag lite så här...
Om jag ändå håller mig till schemat, äta och sova precis som man ska, varje dag men att han får somna hur som helst. Om nätterna ändå funkar bra, kan man inte göra så då?
Det är så jag känner nu i alla fall. Men det är klart att jag hoppas på att det inte skulle äventyra nätterna på något sätt.
Jag vet inte vad jag ska göra! Fattar liksom inte vad det är som har gått snett. Eller vad jag för fel!!
Har han inte fattat galloppen på dagen men på natten?? Jag förstår ingenting...!!!
De första dagarna av kuren och i början på uppföljningsveckan så gick det ju ändå ganska bra (även om det gick sådär, men om man jämför) och sedan gick det bara utför. Och i morse så sov han inte någonting av sina 45 minuter utan skrek mest hela tiden känns det som. Och att han ligger och snyftar i sömnen känns ändå INTE bra. Det gör han ju inte på kvällarna.
Oftast så somnar han ju nästan på en gång. Lite protester och sen är det klart. Men då blir det bara tyst. Han skriker ju inte så han behöver snyfta efteråt...!

Så jag tackar innerligt för de råd och tips jag kan få i det här!
Men hoppas att ni inte är för snälla mot mig...