Skulle behöva ha lite vägledning nu när vi trasslat till det lite för oss
Dottern har varit en säker sovare sen dryga tre månader med undantag för några veckor då pappa och mamma villade bort oss lite men snabbt hittade vägen igen! Det som alltid har varit är dock att hon vaknat till en till 4 gånger per natt och somnat om med ramsan. Ett tag övade hon vändningar i sängen som en galning och hamnade i de mest märkliga ställning och då var vi tvungna att gå in och hjälpa henne så att hon kunde somna om vilket hon gjorde på nån sekund. Vi har egentligen inte haft en enda natt utan ngt uppvak och nu börjar jag undra om det är normalt eller om vi hamnat i nåt sorts ramsträsk!? Dottern är elva månader om nån vecka!!
Vi går nästan aldrig in med undantag för nått enstaka kristillfälle då hon inte nöjer sig med ramsan men likväl ramsas det varje natt. Jag har försökt att inte ramsa för att se om hon löser det själv men då hetsar hon upp sig och då brukar det sluta med att jag får gå in och lägga till henne.
Är detta normalt eller har vi utövat någon slags överkoncentration på henne i all välmening?
Nu till problem nr2
Vi hade en extremt jobbig period där vi drabbades av tre magsjukor på raken och vart nästan inlagda två gånger och då slank den in och var i ärlighetens namn räddningen vid det tillfället. Hon blev så lugn och kunde slappna av på ett helt annat sätt. Sen har det bara fortsatt.. Det är inte så att den stört nattsömnen utan det har snarare varit extremt sköna lugna läggningar och vi har aldrig pluttat in nappen mitt i natten men ändå. det hänger som ett moln över mig denna napp. Är det galet att ta bort den när den verkar funka?? Dottern är enormt oral och stoppar ALLT i munnen, har faktsikt kollat med andra barn och de är inte i närheten av att vara lika orala som min flicka. Hon är ändå snart 11 månader och hon har alltid alltid alltid något i munnen. Medans andra barn leker med leksakerna smaskar hon på dem. Hmmm ni hör ju hur jag försöker rättfärdiga mitt val här Hur skulle ni göra, ta bort eller låta henne ha den. Vill tillägga att hon bara har den vid läggningar och i vagen/bilen.
Oj det blev ett långt inlägg
Tack på förhand
Sara(Turfen)