Träning 2011!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
chokladkaninen

Re: Träning 2011!

Inlägg av chokladkaninen »

Hurra anna, vad skönt att det äntligen börjar ge med sig! :D

Själv är jag lätt euforisk efter mitt vasalopp! :lol: Och kommer absolut överväga att göra det igen nästa år - då kanske man kan få en rimligare starttid också så att det finns några spår kvar att åka i.... :wink: Som det nu var hade jag mer nytta av balansträningen (yogan), för det kostade på att bara stabilisera upp fötterna för att hålla skidorna raka när det inte fanns några spår, och biceps/triceps, som jag har tränat med stakning, än av den vanliga skidåkningsträningen.... 8) Men det var riktigt härligt att känna att det enda skidåkningspasset i veckan som jag har gjort, varje vecka, hela vintern, faktiskt har givit resultat. Så 30 km på 4h 20 min. :D

Annars fick jag in lite crosstrainer (20 min) och yoga (75 min) i tisdags. Men det var allt på träningsfronten för mig.
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Skönt att du är frisk anna :D Men ta det lugnt med träningen en vecka eller två.

Chokladkaninen: måste kännas härligt att ha avverkat ett lopp. Bra jobbat.

Själv har jag fått in 6 pass i veckan
Må: Intervallpass på cross (sista veckan nu med Olgas fettförbränningspass) + planka
Ti: Pw 45 min
Ons: Intervallpass på cross + planka
To: Pw 50 min
Lö: Intervallpass på cross+ planka
Sö: Styrka hela kroppen med kettlebell + planka

Vikten pekar sakta men säkert neråt, men ännu mer glädjande är att midjan har minskat med 6 cm och rumpan 4 cm sedan jul :shock: :D Känner mig mer och mer fast i kroppen även om magen fortfarande är mjuk och degig sedan graviditeten.

Kram Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning:
tors: bröst, biceps och jogging
lör: rygg, triceps och intervall
sön: ben, mage och roddmaskin

Jag är nöjd med att jag håller mitt löfte om att få in lite mer konditionsträning. Vikten ligger bra till och jag känner mig vältränad. Får passa på att glädjas för det brukar gå lite upp och ner.

Äntligen anna! Vilken träningsvecka dessutom.
Chokladkaninen =D> =D>
LindaVega bra vecka. Det är ju måtten man vill åt. Vikten säger inte allt. Grattis!
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Vad skönt att du är frisk igen Anna och vad stark du är som orkar träna på det viset på en gång. :D
Starkt jobbat Chokladkaninen. :D
Ni är duktiga och disciplinerade allihopa.

Denna vecka två gånger joggat två gånger yoga pilatesboll.

Nästa utmaning är att ta tid på mig själv när jag joggar en viss runda och sen få ner tiden på den rundan.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

förra veckan 2 pass:

må: styrka ök+plankor
ti: jogging 16 km+armhäv, plankor

sen blev det inget mer. Var i England to-sö och tränade inte alls där. Vi gick en del nog, men ingen egentlig träning. Och jag har slarvat med maten, ätit en massa skräp...Så känner mig slö och uppsvullen. Ny vecka, nya tag :)

skönt att du mår bättre anna!
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Chokladkaninen: Vilken BRAGD!!! Herregud, att åka skidor i så mänga timmar är ju helt otroligt!! =D>

LindaVega - helt otroligt så du kör på!! :o Och så härligt med så stadig minskning på både vikt och mått efter förlossningen! :D
Håller med Sofiapia, det är måtten man vill åt mest!

Sofiapia: Jättebra med konditionsträningen!! Bra för hjärta och helhet!

Inger: Härligt jobbat! :D Lycka till med tidtagning!

Tilda: det är väl ändå härligt med en slarv-vecka någon gång! Så skönt att komma bort lite, hoppas ni hade det mysigt!! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning:
tis: rygg & triceps
tors: bröst, biceps och 20 min löpning
sön: ben & mage

Jag har förbättrat konditionen en hel del, så jag försöker hålla rutinerna. Skulle ha fått in två pass kondition denna vecka också, men det var så fullt på gymmet. Väntar på att isen ska smälta [-o<
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Du har rätt anna, det är skönt med slarv-veckor ibland. Sen märker man hur skönt det är med träning och hälsosam mat. Vi hade det riktigt trevligt i England, var in till London en dag :)

Denna vecka har jag gjort nånting varje dag, men 6 träningspass blev det:

må: ME nr4 20 min+plankor 15 min
ti: styrka ök+plankor 30 min
ons: jogging 6 km+plankor
to: jogging 13 km+plankor
fre: ME nr5 25 min+plankor
lö: armhävn, dips, plankor 15 min (räknar inte till ett pass)
sö: jogging 25 km

helt galet långt att springa 25 km :shock: Undrar hur jag ska orka springa 42 på maraton.... :?
Väntar också på att snö och is ska smälta, så blir det lättare att springa. Idag var det rätt så halt så man fick vara försiktig.
chokladkaninen

Jag har bara tränat en gång den här veckan.... :oops: Lite joggning, cykling (typ 30 min vardera) och stretch i tisdags - jag trodde att jag skulle få yoga bort resterande Vasa-träningsvärk men det blev lätt konditionsträning istället eftersom yogaledaren fått magsjuka. :evil: Och sedan har jag liksom inte känt för att träna ö h t utan mest gått och släpat fötterna resten av veckan. :shock:

Men jag betraktar kommande vecka som en liten nystart istället! :D Då ska jag få hjälp av en naprapat med mina inbillade och verkliga smärtor i rygg och nacke, och så ska jag träna mina tre pass igen. Minsann. 8)

Gott mod, allihop! :D
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Jag är pigg! :D Fantastisk känsla!

Det blev 5 pass denna vecka, även om fredagens pass kan tyckas lite konstigt, samt att dagens pass bara var 30 min. Jag är nöjd i alla fall! :D

Mån: Aerobics express + Core express 1 tim
Ons: Poweryoga 45 min
Fre: gick uppför 2 trappor med oändliga mängder tunga kartonger med textilprodukter upp och ner från nedre våning upp till vinden. Detta tog 1,5 timme, jag svettades och var alldeles skakig i musklerna efteråt. Träningsvärk nästa dag
Lör: joggade 5 km, men fick gå en bit mitt i :oops: Hjärnan var tydligen piggare än kroppen... mage och armar efter joggingen.
Sön: Pilatesmix ben, mage 30 min.

Sofiapia: Bra jobbat! Du vet väl att det finns bra broddar man kan springa på blank-is med? Så slipper du vänta på att isen ska smälta!

Tilda: Fantastiskt jobbat som vanligt!! Jag skulle aldrig i livet kunna springa 25 km!! :shock:

Chokladkaninen: Efter bragden förra veckan kunde du väl kosta på dig en lite slöare vecka! :wink:

kram anna
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

En jobbig vecka jobbmässigt åtta dagar i rad på jobbet.
Till slut drömmer man om jobbet på nätterna också. 8)

Men ändå
två gånger yoga på boll
en gång joggat. Nu tog jag tid på sträckan 31 minuter och det bör vara något bättre tid nästa gång jag joggar. :D

Jag skulle också behöva komma i gång med någon medveten mental träning för att inte ta med mig jobbet hem och till och med drömma om det.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
5 pass - nöjd! :D

mån: Pilatesmix 1 tim
tis: motionscykel, mage, plankor 1 tim
Ons: snöskottning av blöt-snö 1 tim, 15 min
Tors: Motionscykel, mage, plankor 50 min
Sön: Pilatesmix 1 tim

kram anna
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Bra anna :)

5 pass:

må: styrka ök(armar,axlar)+plankor
ons: jogging 7 km+plankor, armhäv, dips
to: jogging 6 km(intervall)+styrka ök(rygg,bröst)
lö: styrka ök (armar,axlar)+plankor
sö: jogging 12km+styrka nk+plankor

mera styrka för övre kroppen än nedre. Men jag vill jobba mera med armarna, få dem snyggare. Fast jag borde kanske nu också jobba mer med benen så de är starka till maj då jag har min maraton.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Bra vecka anna och Tilda :thumbsup:

Har haft sportlov och varit i fjällen en vecka. Barnen fick åka slalom för första gången, de gick i skidskola må-fre, och det är helt otroligt vad de kan lära sig på en vecka. På fredagen kunde vi åka i lättare backar tillsammans- detta från att inte ens veta hur ett par slalomskidor ser ut. Nästan. Jättekul eftersom både min sambo och jag åker mycket utför. Eller rättare sagt gjorde före barnen.

Tre längdskidpass blev det utöver utförsåkningen också. Alla runt 6 km.

Nöjd med min vecka

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
chokladkaninen

Åh vad duktiga ni har varit! :D

Själv fick jag inte till de tre pass jag hade utlovat. :cry: Bara två.
Måndag: 45 min träningscykel + stretch
Fredag: 45 aerobics.

Å andra sidan har jag varit hos naprapaten två ggr och blivit knäckt på alla ledder, elbehandlad och fått ackupunktur. :shock: Känner mig ungefär som en nåldyna. Eller igelkott? :mrgreen: Och det blev man inte så värst träningssugen av... men istället känner jag mig lite rörligare i ryggen. Ska dit en gång till nästa vecka, så får jag väl utvärdera det sedan. :wink:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"